بیش از 121 هزار نفر در کردستان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دهگلان شیدا، رسول شیخی زاده در جمع روحانیون شهرستان دهگلان با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید روحانی گرانقدر کردستان ماموستا شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی گفت: روحانیون همیشه برای دفاع از اسلام و زنده نگه داشتن  شریعت محمد (ص) از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزیده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,



وی ضمن تشکر وقدر دانی از ماموستایان شهرستان دهگلان در همکاری با کمیته امداد امام (ره) گفت: ماموستایان استان کردستان در خطابه خود در مساجد شهر و روستا در جمع آوری زکات و صدقات برای رفع نیاز محرومان و نیازمندان بسیار موثر بوده اند.


  شیخی زاده گفت: افراد بی بضاعت و نیازمندی که در شهر و روستا وجود دارند که هنوز شناسایی نشده انداز روحانیون شهرستان خواست در صورت شناسایی اینگونه افراد آنان را به امداد معرفی نمایند.


وی در ادامه گفت: در استان کردستان بیش از 121 نفر تحت حمایت امداد هستند و 67 هزار نفر کمک دریافت می کنند و از این 67 هزار نفر 46 هزار نفر مستمری وکلیه خدمات را دریافت نموده و حدود 23 هزار نفر از کلیه خدمات امداد بهره مند بوده و تنها مستمری دریافت نمی کنند.

 


 مدیر کل کمیته امداد امام (ره)  گفت: منابع امداد از سه منبع دولتی، خود امدادی و کمک خیرین تامین می شود که در بخش کمک دولتی 11 میلیارد تومان در 4 ماه گذشته به حساب نیازمندان مددجو واریز شده است در بخش خود امدادی، امداد با کارهای اقتصادی در آمدزا به محرومین کمک نموده و منبع سوم افراد خیرینی هستند که با کمک به امداد درصدد رفع مشکل نیازمندان جامعه هستند و اگر در این قشر سوم کم کاری شود کارها دراین حوزه انجام نخواهد شد.


وی افزود: مشکل مدد جو تنها پول نیست بلکه در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیازمند حمایت هستند که امداد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، بیمه تامبن اجتماعی و مسکن همه جوانب را برنامه ریزی کرده و ورود کرده است.


شیخی زاده با اشاره به راه اندازی صندوق ولایت دراستان گفت: هدف از راه اندازی آن ترویج سنت قرض الحسنه در جامعه است و تسهیلات آن سه درصد کار مزد دارد که پیگیر آن هستیم که سه درصد کار مزد را نیز حذف کنیم.


وی در ادامه گفت: افراد متمکن و خیرین می توانند با سپرده گذاری در این صندوق در صدد رفع مشکل نیازمندان برآیند و ما می توانیم دراین زمینه یک رابط مطمئن بین خیر و نیازمند باشیم.

 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
مدیر کل کمیته امداد امام (ره) گفت: بیش از 121 هزار نفر در استان کردستان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) هستند.