نارضایتی مردم تربت حیدریه از اوضاع نابه‌سامان حوزه درمان بخش خصوصی/ تجمیع اطبا و حوزه خدمات در محدوده میدان مرکزی مشکل ساز شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، حوزه بهداشتی و درمانی بخش خصوصی تربت حیدریه اغلب در مرکز این شهر محدوده 500 متری میدان امام خمینی(ره) متمرکز شده و نخستین نارضایتی شهروندان به اوضاع ترافیکی و متمرکز بودن این حوزه بر می گردد که چرا با توجه به ظرفیت های موجود و دارا بودن مکانهای مختلف همه اطبا و پزشکان در این محدوده تجمیع شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

شاید یکی از مهمترین دلایل این موضوع به سالهای بسیار دور بر گردد و زمانی که معدود پزشکانی در شهر مستقر بودند و هنوز حجم ترافیکی این میزان سنگین نشده  و دسترسی مردم به بخش درمان نزدیک بود و رضایتمندی را نیز در پی داشت.

,

 

,

در حال حاضر جمعیت شهری تربت حیدریه 130 هزار نفر می باشد و این جدای از جمعیتی است که از روستاهای اطراف و شهرهای مجاور برای تکمیل مراحل درمانی خود به این شهر مراجعه می کنند و اوضاع ترافیکی را بدتر از قبل می کند و این وضعیت اغلب در ساعات هشت تا 14 قابل مشاهده است.

,

 

,

یکی از شهروندان تربتی که برای سیر مراحل درمان خود به بخش خصوصی واقع در میدان مرکزی مراجعه کرده در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: تجمیع اطبا و بخش خصوصی درمان باعث شده تا در طول شبانه روز و بخصوص صبح ها این منطقه از شهر با ترافیک سنگین مواجه شده همچنین نبود پارکینگ در این محدود مزید بر علت شده و بر حجم نارضایتی مردم افزوده است.

,

 

,

وی می افزاید: مسئولان شهری باید تدبیری کنند تا علاوه بر اطبا و پزشکان، بسیاری از صنوف و حوزه خدمات به مکانهای دیگر شهر منتقل شود تا حجم ترافیکی کاسته شود.

,

 

,

توجه به این موضوع مدیریت شهری را می طلبد که باید دید شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر برای این وضعیت چاره ای اندیشیده اند یا اینکه اصرار بر متمرکز شدن اطبا و پزشکان در محدوده میدان مرکزی هنوز وجود دارد.

,

 

,

رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه در این خصوص گفت: طی دو سال اخیر رایزنی های مختلفی با نظام پزشکی و بخش خصوصی درمان انجام شده تا با واگذاری زمین و یا ساختمانی بخشی از اطبا و پزشکان و خدمات درمانی محدوده میدان مرکزی به خیابانهای اطراف منتقل شوند.

,

 

,

نادر سلیمانی خاطرنشان کرد: نظام پزشکی از این موضوع استقبال کرده؛ اما اغلب پزشکان برای انتقال به فراتر از محدوده مرکزی رضایت نمی دهند و بر ماندن در محل فعلی خود اصرار دارند.

,

 

,

یکی از پزشکان محدوده میدان مرکزی که نخواست نامش عنوان شود، مهمترین دلیل نارضایتی پزشکان از انتقال به خیابانهای اطراف را از دست دادن بیماران دانست و گفت: این انتقال دو حالت را بوجود می آورد اول اینکه ممکن است برخی با رفتن خود و نرفتن دیگر پزشکان، فضا را برای رقبای دیگر باز بگذارند و اطبا، مشتریان خود را از دست بدهند.

,

 

,

وی افزود: دوم اینکه چنانچه همه پزشکان در یک مجتمع و یا یک خیابان تجمیع شوند، همان حالت محدوده میدان مرکزی بوجود می آید و ممکن است به دلایل مختلف بین پزشکان درگیری بوجود بیایید.

,

 

,

اما بیشترین نارضایتی مردم به فضای محدود و بسیار نامناسب بخش خصوصی درمان اختصاص دارد که با توجه به دریافت هزینه های بالا از شهروندان؛ اما هیچ امکاناتی در فضای محدود وجود ندارد و اطبا و پزشکان نیز بدون توجه به این نقیصه همچنان به کار خود در همان مکان ادامه می دهند.

,

 

,

فضاهای محدودی که گاهی مراجعه کنندگان علاوه بر اینکه باید ایستاده منتظر نوبت خود شوند امکاناتی به لحاظ سرمایشی و یا گرامایشی نیز وجود ندارد.

,

 

,

حالا باید دید که چه نهادی می تواند اطبا و پزشکان را به داشتن امکانات لازم و رفتن از محدوده میدان مرکزی متقاعد کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
شهروندان تربت حیدریه که جهت ادامه مراحل درمان خود به بخش خصوصی حوزه درمان مراجعه می‌کنند با توجه به پرداخت هزینه های سنگین از وضعیت فضای محدود و اوضاع نابسامان این حوزه ابراز نارضایتی کردند.