کاهش سه درصدی رشد جمعیت قم نسبت به سال قبل
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیل مرادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به رشد جمعیت استان قم، اظهار داشت: باید موضوع فرزند آوری را با همکاری دستگاه های مختلف از جمله رسانه ها و صدا و سیما به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: رشد جمعیت در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.

,

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به رشد جمعیتی در سال های قبل، گفت: رشد جمعیتی استان قم در سال 94 نسبت به سال 93 پنج درصد افزایش داشته اما این آمار در سال 95 نسبت به سال 94 هشت درصد کاهش داشته است.

,

وی در ادامه با اشاره به آمار اتباع در استان، عنوان داشت: باید نسبت به اتباعی که دراستان هستند آمار را مشخص و جمع آوری کنیم البته برخی از اتباع چند سالی است که در استان ساکن هستند این افراد هم باید در آمار در نظر گرفته شود.

,

مرادی درادامه افزود: صدا و سیما باید در برنامه‌های مختلف آماری، همراه اداره‌کل ثبت احوال استان قم باشد چرا که بخشی از برنامه های این اداره نیازمند اطلاع رسانی گسترده است.

,

وی با اشاره به رتبه بیست و هشتم قم در ثبت نامه کارت های هوشمند در قم، خاطرنشان شد: در مردادماه نزدیک به 15 هزار مورد ثبت‌نام برای دریافت کارت هوشمند انجام شده است؛ سال 94 و سال گذشته تعداد ایستگاه‌های ثبت درخواست دریافت کارت ملی هوشمند کم بوده است اما امسال با اختصاص بیش از 50 مرکز، ظرفیت هزار و 500 ثبت‌نام در روز را فراهم کرده‌ایم.

,

مدیرکل ثبت احوال استان قم با تاکید بر اینکه کارت‌های هوشمند طی 20 تا 30 روز تحویل متقاضیان داده می‌شود، عنوان کرد: ایستگاه‌های سیار برای مراجعه به برخی از مجموعه‌های خاص از جمله مراکز بهزیستی درنظر گرفته شده است؛ امیدواریم بتوانیم با مشارکت دهیارها ایستگاه‌هایی را در روستاها ایجاد کنیم و کارت‌های روستاییان را در کمترین زمان صادر کنیم تا از ترددهای اضافه نیز جلوگیری کنیم.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به اینکه رشد جمعیت سال 95 نسبت به سال 94 هشت درصد کاهش داشته است، گفت: رشد جمعیت در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.