کابینه قبلی در زمینه اشتغال، مسکن و مبارزه با فساد گام موثری برنداشت/لزوم برنامه‌ریزی برای ایجاد سالانه یک میلیون و چهارصد هزار شغل
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، محمدحسین فرهنگی در مخالفت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم اظهار داشت: با وجود اینکه به عنوان مخالف کل کابینه صحبت می‌کنم اما این امر به معنی مخالفت با تمامی وزراء نیست، در موافقت با بعضی از وزراء برای نطق نام نویسی کرده‌م که امیدوارم زمان برسد و بتوانم مواردی را مطرح کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: کابینه معرفی شده تفاوت چندانی با کابینه گذشته ندارد و رئیس جمهور هم به این موضوع اشاره کرده‌اند. کابینه‌ی گذشته نتوانست اقدام موثری در زمینه اشتغال، مسکن، ساماندهی موسسات مالی و رسیدگی به محرومان انجام دهد و عمران کشور تقریباً تعطیل بوده و فرهنگیان به عنوان قشر مهم و تأثیرگذار جامعه از وضعیت معیشتی خود به شدت ناراحتند که این وضعیت با دادن 16 میلیون رأی به رقیب و رأی ندادن 15 میلیون نفر آشکار شد.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو متذکر شد: بسیاری از همفکران این جریان سیاسی پیگیری کنندگان حوادث تلخ سال 88 هستند که خسارت‌های زیادی به بار آورد، با این وجود رئیس جمهور از این عده مشاوره گرفته و همکاری هم می‌کند. حال که انتخابات گذشته برخی مسئولان روند انتخابات را رها نکرده، با دستگاه های مرکزی تماس گرفته و خواستار عزل افراد شده و یا مانع از ارتقای اعضی هیأت علمی می‌شوند.

,

فرهنگی تأکید کرد: دستگاه اقتصادی شما کار خاصی انجام نداد و لذا نباید انتظار تحول اساسی در این حوزه را داشته باشیم. عدم ساماندهی حاشیه شهرها و بی‌برنامگی در حوزه اشتغال موضوع مهمی است که ادامه آن حتمی به نظر می‌رسد.

,

وی اضافه کرد: دولتمردان از کافی بودن ایجاد 900 هزار شغل در سال سخن می‌گویند در حالی که با توجه به وضعیت جامعه و تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اقدامات باید برای ایجاد 1 میلیون و چهارصد هزار شغل در سال باشد و برنامه ریزی‌ها منطبق بر شرط اساسی مقام معظم رهبری در مراسم تحلیف باشد؛ این التزام مهم رهبری می‌تواند بسیاری از کاستی‌ها را برطرف کند.

,

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه توجیه عدم استفاده از بانوان در کابینه قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل داده و در سالهای گذشته نیز جمعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زن با مردان برابر شده است و از این رو عدم استفاده از بانوان در کابینه غیر منطقی می‌باشد.

,

فرهنگی یادآور شد: کاهش استفاده از آذری ها در کابینه مسئله‌ی مهم دیگری است که امیدواریم در یک وزیر باقی مانده این مشکل برطرف شده و انتظارات مردم برطرف شود.

,

وی اذعان داشت: در خصوص دریاچه ارومیه علی رغم وعده‌های بسیار شاهد اقدام خاصی نیستیم، با این وجود مسئول کمیته احیای دریاچه را به مسئولیت در دولت گماردند که نمی دانیم با این انتصاب وضعیت دریاچه ارومیه و دیگر دریاچه‌های کشور چه می‌شود و پیامدهای آن چه خواهد بود.

,

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: توجه به قومیت‌ها و زبان، ادبیات و فرهنگ آنها باعث خواهد شد که دوره بعدی را بهتر از دوره قبل معرفی کند. دولتی که شکل می‌گیرد باید خواسته‌های رای دهندگان را که انتظار تحول داشته، برآورده کرده و کسانی که نا امید بودند را امیدوار به آینده کند.

]
نماینده مردم تبریز اظهار داشت: کاهش استفاده از آذری ها در کابینه مسئله‌ی مهم دیگری است که امیدواریم در یک وزیر باقی مانده این مشکل برطرف شده و انتظارات مردم برطرف شود.