پایین بودن شاخص بیمه ای خراسان شمالی نسبت به متوسط کشوری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، محمد علی عباس زاده وحید، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران استان گفت: درحال حاضر بیش از 110 هزار بیمه شده و 12 هزار مستمری بگیر و بازنشسته دراستان تحت پوشش این سازمان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,

 

,

وی با اشاره به پوشش 50 درصدی جمعیت کشور در سازمان تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: در 4 سال گذشته 71 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

,

 

,

عباس زاده تصریح کرد: باتوجه به اشتغال جمعیت زیادی از مردم استان به کشاورزی و دامپروری متاسفانه نتوانسته ایم وضعیت استان در شاخص بیمه ای به متوسط کشوری که بیش از 42 درصد است برسانیم.

,

 

,

وی یادآورشد: هم اکنون بیش از 20 میلیارد تومان در ماه مستمری به افراد تحت پوشش پرداخت می شود که از گردش مالی بالایی برخوردار است.

,

 

,

عباس زاده با بیان اینکه تاخیر حتی یک روزه در پرداخت مستمری مشکلاتی را به دنبال دارد، گفت: از سازمان ها و نهادها خواست با پرداخت به موقع حق بیمه، این سازمان را در عمل به تعهداتش یاری کنند.

,

 

,

وی افزود: همچنین این امر باعث جلوگیری از جرایم و تامین منابع سازمان می شود.

,

 

,

عباس زاده به صدور 180 هزار فقره دفترچه در سال گذشته اشاره کرد وگفت: به عنوان یک برنامه جدید مجوز شعبه دائمی فاروج نیز گرفته شد.

,

 

,

وی افزود: این درحالی است این شعبه تا به امروز به صورت اقماری و زیر نظر شعبه شیروان اداره می شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی شاخص بیمه ای استان را از متوسط کشوری کمتر اعلام کرد و دلیل این امر را اشتغال بخش زیادی از مردم استان به کار کشاورزی دانست.