دیدار مقامات نظامی ایران و ترکیه, زمینه ساز امنیت پایدار منطقه ای
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، سفر رئیس ستادکل نیروهای مسلح کشورمان به ترکیه به منظور دیدار با سران ارشد سیاسی و نظامی این کشور از روز گذشته آغاز شده و بر اساس زمانبندی مقرر است تا روز پنجشنبه نیز ادامه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیو,

این سفر به دلایل مختلف حائز اهمیت است که از آن جمله می توان به وضعیت امنیت مرزهای ۲ کشور و ناامنی های ایجاد شده توسط گروهک های تروریستی پ.ک.ک و پژاک اشاره کرد که در ماه های اخیر تحرکات آن ها افزایش داشته است.
همچنین تحرکات گروه تروریستی داعش در مناطق مرزی ترکیه با عراق از دیگر مواردی است که می تواند در این سفر مورد توجه قرار گرفته و زمینه ساز همکاری های بیشتر ۲ کشور ایران و ترکیه برای ریشه کن کردن تروریسم در منطقه باشد.
ساخت دیوار امنیتی ترکیه در مرز ایران که از اوایل ماه گذشته میلادی آغاز شده مورد دیگری است که از همان ابتدا تحلیل ها و انتقادات مختلفی را به همراه داشته و شاید این مورد نیز به عنوان یکی از محورهای مذاکرات و تصمیم گیری های مقامات ارشد ۲ کشور قرار گیرد.
این سفر با دعوت رسمی رئیس ستاد نیروهای مسلح ترکیه انجام می شود و نشان دهنده اهمیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تمایل ترکیه برای برقراری ارتباطات نظامی در جهت مقابله با تروریسم در منطقه است.
حضور مستشاران جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقابله با گروهک تروریستی ـ تکفیری داعش، برخوردهای دوره ای و دائمی نیروهای مسلح کشورمان با مزدوران گروهک تکفیری پژاک و پ.ک.ک در مرزهای مشترک با ترکیه و نیز اهمیت همکاری و هماهنگی ۲ کشور در راستای براندازی گروهک های تروریستی جزو مهم ترین موارد نشان دهنده اهمیت همکاری های مشترک نظامی ایران و ترکیه است.
دیدارهای سرلشکر باقری با رئیس ستادکل نیروهای مسلح ترکیه، رئیس جمهور این کشور و دیگر مقامات سیاسی و نظامی ترکیه می تواند زمینه ساز آینده بهتر منطقه در بحث امنیتی و نظامی باشد و به نحوی مقابل برخوردهای جزیره ای با تروریست و تکفیر را بگیرد.
با نگاه مثبت به سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به ترکیه و نتایج دیدارهای وی، می توان به آینده مبارزه هماهنگ با تروریست در منطقه و نیز بر فنا رفتن آرزوهای منادیان مبارزه با تروریست در ایجاد بی ثباتی در مرزهای کشورهای خاورمیانه امیدوار بود.
انتهای پیام/
 

,
,
,
,
,
,
,
,
]
سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان به ترکیه می تواند زمینه ساز توسعه امنیت پایدار در منطقه و نیز همکاری های مشترک نظامی و سیاسی میان ۲ کشور باشد.