450 مقاله به کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک در اردبیل ارسال شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ابصارخبر، ناصر زارع دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی  و پنجمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم با بیان اینکه کارهای مقدماتی کنفرانس از جمله فراخوان مقالات در سال 95 شروع شده بود، گفت: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار در جمع 450 مقاله تخصصی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که بعد از بررسی های اولیه و داوری های تخصصی نهایتا 409  مقاله  برای ارائه در کنفرانس پذیرفته شدند که از این میان نیز 5 مقاله بصورت سخنرانی کلیدی،31 مورد سخنرانی عمومی و بقیه بصورت ارائه پوستر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابصارخبر،, ابصارخبر،,

دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی کشاورزی ارگانیک  اردبیل در ادامه سخنان خود کشاورزی را مبدأ تأمین غذای انسان عنوان کرد و گفت: کشاورزی نقش مهمی در سلامت انسان بر عهده دارد.

,

زارع عواملی چون محدودیت اراضی قابل کشت و افزایش تقاضا در کنار بهره برداری های بی رویه از کودهای شیمیایی را از جمله عوامل تأثیرگذار در سلامت محصولات کشاورزی دانست و گفت: این کنفرانس در صدد است با فراهم کردن فضای تعاملی و برقراری فرصت هم اندیشی علاوه بر شناخت پتانسیل های استان در جهت کشاورزی ارگانیک،  چالش های پیش روی کشاورزان و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در این حوزه را نیز شناسایی کند.

,

وی تولیدات گیاهی، مدیریت آب و خاک، مدیریت ضایعات کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی، آفات و بیماری های  کشاورزی، امنیت غذایی، کاربرد زیست فناوری و مهندسی بیوسیستم در کشاورزی را از جمله محورهای اصلی توجه به کشاورزی ارگانیک عنوان کرد و گفت: با یک برنامه ریزی منسجم می توان به اهداف طرح ریزی شده در خصوص کشاورزی ارگانیک دست یافت.

,

دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی کشاورزی ارگانیک دانشگاه محقق اردبیل در پایان سخنان خود از ادرات کل جهاد کشاورزی استان،اتاق بازرگانی،هواشناسی و دانشگاه پیام نور نور استان جهت برگزاری بهتر این کنفرانس علمی تشکر و قدردانی کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی کشاورزی ارگانیک دانشگاه محقق اردبیل از دریافت 450 مقاله تخصصی از سراسر کشور به این کنفرانس خبرداد و گفت: از مجموعه مقالات پذیرفته شده 5 عنوان بعنوان سخنرانی کلیدی ارائه شدند.