شیر مادر بهترین پادتن مقابل عفونت هاست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان همه ما تاکنون از فواید شیر مادر بسیار شنیده ایم. با ورود نوزاد از دنیای تنگ و تاریک رحم مادر به دنیای بزرگ تر، مشکلات و بیماری ها هم برای او بزرگتر می شود که یکی از بهترین پادتن ها برای نوزاد در برابر آنها شیر مادر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان زنان,

اولین شیر مادر پس از زایمان آغوز نامیده می شود و حاوی میزان بسیار زیادی پادتن است که برای سیستم ایمنی نوزاد بسیار مهم و حیاتی است.

,

سید حسن ضیایی، متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: شیر مادر می تواند نوزاد را در بدو تولد از عفونت های گوارشی محفوظ کند.

,

با مراجعه به طب اسلامی به نکاتی در مورد شیر مادر برخورد می کنیم که دانستن آن برای هر مادری نیاز است زیرا طب اسلامی به ارتباط دقیق جامع مادیات و معنویت موجود در انسان با هم توجه می کند. ده دقیقه اول شیر مادر رقیق و ده دقیقه دوم بیشتر املاح و ویتامین ها را داراست؛ بنابراین اجازه دهید که نوزاد از هر سینه ۲۰ دقیقه مصرف کند.

,

این متخصص تصریح کرد: خوردن روزانه یک قاشق چای خوری سیاه دانه برای از بین بردن صداهای معده و روده و همچنین تسهیل در خروج شیر از پستان مادر شیر ده موثر است.

,

بر اساس آموزه های طب اسلامی مصرف خرما در اسلام در اواخر دوران بارداری و نیز دوران شیر دهی به شدت توصیه شده است و همچنین تحقیقات اخیر جهانی حاکی از آن است که مصرف خرما در اواخر بارداری باعث کاهش استرس نوزاد می شود.

,

روند رشدی کودک در ماه های مختلف دستور های خاص خود را دارد تا نوزاد بتواند در این مدت حیاتی شکل گیری خوبی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
اولین شیر مادر پس از زایمان آغوز نامیده می شود و حاوی میزان بسیار زیادی پادتن است که برای سیستم ایمنی نوزاد بسیار مهم و حیاتی است.