کاشت ۱۲ هزار اصله نهال به درخواست شهروندان شیرازی در طرح با هم درخت بکاریم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیلی خبری موج ما؛ سعید معصومی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: شهرداری شیراز در سال‌های گذشته در حریم شهری این کلان‌شهر به ویژه ارتفاعات طرح‌های مختلفی را در حوزه فضای سبز و آبخیزداری انجام داده اما کافی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , پایگاه تحلیلی خبری موج ما؛,  سعید معصومی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: شهرداری شیراز در سال‌های گذشته در حریم شهری این کلان‌شهر به ویژه ارتفاعات طرح‌های مختلفی را در حوزه فضای سبز و آبخیزداری انجام داده اما کافی نیست.,

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: معتقدیم باید با یک عزم همگانی بین دستگاه‌های متولی از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و آبخیزداری بیش از پیش طرح‌های مختلف آبخیزداری در دشت شهرستان شیراز اجرا شود تا عطش موجود در سفره‌های زیرزمینی برطرف شود.

,

معصومی بیان کرد: بر اساس کارشناسی صورت گرفته در صورتی که به تغذیه سفره‌های زیرزمینی توجهی نشود، در این زمینه با بحران و بروز مسائل و مشکلات زیادی روبرو می‌شویم.

,

شیراز یکی از پاک‌ترین کلان‌شهرهای کشور

, شیراز یکی از پاک‌ترین کلان‌شهرهای کشور,

وی شیراز را یکی از پاک‌ترین کلان‌شهرهای کشور دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل آن نیز وجود باغ‌های کهن قصرالدشت و همچنین درختکاری سه هزار و ۵۰۰ هکتاری در ارتفاعات و همچنین توجه و اهمیت شهروندان در توسعه فضای سبز است.

,

معصومی در پاسخ به سوال حبرنگار ما مبنی بر مشارکت مردم در طرح “با هم درخت بکاریم” تصریح کرد: شهروندان شیرازی در طرح “با هم درخت بکاریم” درخواست‌های خود را به رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اعلام کرده و در این راستا ۱۲ هزار اصله نهال کاشته شد.

,

وی به آخرین وضعیت سرانه فضای سبز شهرداری شیراز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز این کلان‌شهر ۲۳٫۳ متر مربع است که شامل پارک، فضای سبز حاشیه معابر و ارتفاعاتی است که توسط شهرداری سبز شده است.

,

 دو برابرشدن سرانه فضای سبز با همکاری بخش خصوصی و پادگان‌ها و نهادها

,  دو برابرشدن سرانه فضای سبز با همکاری بخش خصوصی و پادگان‌ها و نهادها,

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: اگر بخواهیم فضای سبز موجود در بخش خصوصی و همچنین پادگان‌ها و نهادهای مختلف را به سرانه فضای سبز شیراز اضافه کنیم بدون شک این سرانه دو برابر می‌شود.

,

معصومی خاطرنشان کرد: برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با یک عزم جدی با مشارکت شهروندان در حال انجام است و برای نگهداری از فضای سبز طرح‌های مختلف از جمله عملیات به‌زراعی در خاک برای زنده ماندن درختان است.

,

وی بیان کرد: براساس این طرح، آبرسانی به ریشه درختان در عمق یک متری و ایجاد درگاه‌های تنفسی درختان در برخی از خیایان‌های شیراز از جمله قدوسی، ایمان شمالی، قصرالدشت و پارک آزادی اجرا می شود.

,

رفع آلودگی‌های بصری با مشارکت شهروندان

, رفع آلودگی‌های بصری با مشارکت شهروندان,

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز شیراز همچنین به برنامه‌های محوری این سازمان در بخش سیما و منظر اشاره کرد و افزود: در این راستا با مشارکت شهروندان برخی آلودگی‌های بصری از جمله توجه به زیباسازی و جلوگیری از برچسب چسبانی و دیوار نویسی در حال اجرا است.

,

معصومی با بیان اینکه سال گذشته نیز آیین نامه تبلیغات شهری به تصویب رسید بیان کرد: در حال حاضر با همکاری شهرداری مناطق از جمله شهرداری بافت تاریخی و فرهنگی ساماندهی تابلوهای شهریدر بافت مرکزی شهر از جمله بلوار زند در حال اجرا است.

,

وی بیان کرد: همچنین ساماندهی ورودی‌های شهر شیراز، ایجاد پیاده‌راه‌ها و گذرگاه‌های اجتماعی و همچنین ساخت پارک‌های بزرگ مقیاس در دست اقدام است.

,

درختان آیلان و زیتون تلخ جایگزین درختان آفت زده حاشیه رودخانه خشک شیراز

, درختان آیلان و زیتون تلخ جایگزین درختان آفت زده حاشیه رودخانه خشک شیراز,

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز همچنین در پاسخ به سوالی در مورد دلایل قطع درختان صنوبر در حاشیه رودخانه خشک شیراز گفت: این درختان دچار آفت شده و درختانی دیگر از جمله آیلان و زیتون تلخ جایگزین آنان می‌شود.

,

انتهای پیام./۲۲۵۲۲۵

]
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: اگر بخواهیم فضای سبز موجود در بخش خصوصی و همچنین پادگان‌ها و نهادهای مختلف را به سرانه فضای سبز شیراز اضافه کنیم بدون شک این سرانه دو برابر می‌شود.