جنگ با داعش از جنگ با صدام سخت‌تر است/ فرهنگ دفاع مقدس باعث پیروزی جبهه مقاومت می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر حسین غفوری پنج‌شنبه شب در همایش اسطوره‌های مقاومت که در محل زیارتگاه امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر و در جمع آزادگان این شهرستان اظهار داشت: آنچه امروز در جهان اسلام و آسیای میانه به ویژه مقاومت اسلامی در کشورهایی همچون افغانستان، لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن، نیجریه، بحرین و شیعیان عربستان اتفاق می‌افتد مدیون و مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان ما در دوران 8 ساله دفاع مقدس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی ادامه داد: اگر امروز دشمنان ما در برابر جبهه مقاومت متوقف شده و نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند در اثر همان فرهنگ ایثار و شهادت است که از دوران دفاع مقدس به جبهه مقاومت منتقل شده است.

,

این عضو سپاه قدس افزود: امروز جبهه مقاومت در سوریه درگیر یک جنگ نابرابر با استکبار جهانی است چرا که داعش در واقع ساخته و پرداخته استکبار است و مانند ابزاری در اختیار استکبار جهانی می‌باشد.

,

غفوری خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام، داعش را با دو هدف تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و جلوگیری از تشکیل امپراتوری اسلامی و هلال شیعی به تعبیر خودشان به وجود آوردند و به راستی اگر کشور سوریه به دست گروهک منحرف و خطرناک داعش می‌افتاد امروز معضلی اساسی در جهان اسلام به وجود آمده بود.

,

وی گفت: حالا باید ببینیم وظیفه ما در برابر این شرایط چیست و آیا کشور ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلامی می‌تواند نسبت به این شرایط بی‌تفاوت باشد؟

,

غفوری افزود: تکلیف و وظیفه دینی و شرعی ما را به عنوان یک مسلمان، قرآن و پیامبر اکرم(ص) تعیین کرده‌اند و امام راحل(ره) استراتژی ما را مشخص کرده و فرموده‌اند که ما تجربه ارزشمند دوران دفاع مقدس را به کشورهای اسلامی صادر خواهیم کرد و حالا نتیجه این صادرات، همین مقاومت و پیروزی‌هایی است که در جبهه مقاومت مشاهده می‌شود.

,

این عضو سپاه قدس ادامه داد: سپاه قدس در عرض نیروی زمینی، دریایی، هوایی و نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران می‌باشد و مأموریت آن حمایت از محرومین و مستضعفین و نهضت‌های اسلامی است و لذا این سپاه در این شرایط در حالی وارد کشور سوریه شد که از در و دیوار آن گلوله می‌بارید و نیروهای ارتش سوریه روحیه خود را باخته بودند.

,

وی گفت: ما وارد سوریه شدیم تا از حریم اهلبیت(ع) و نیروهای مقاومت حمایت کنیم و با تزریق فرهنگ ایثار و شهادت به آن‌ها روحیه بدهیم و روحیه از دست رفته آن نیروها را احیا کنیم.

,

غفوری به شیوه جنگ داعش اشاره کرد و اظهار داشت: شیوه جنگ با داعش با شیوه جنگ در دوران دفاع مقدس بسیار متفاوت است چرا که در دفاع مقدس، نیروهای عراقی را با زور و پول در میدان جنگ نگاه می‌داشتند و بسیاری از ‌آن‌ها در مواقع خطر فرار می‌کردند و لذا ما در تمام دوره هشت ساله جنگ تحمیلی حتی یک مورد هم نداشتیم که یک یا چند نیروی بعثی به خودشان مهمات ببندند و عملیات انتحاری انجام دهند.

,

وی ادامه داد: اما جنگ با داعش در سوریه و عراق یک جنگ اعتقادی است و سردمدار داعش یعنی وهابیت چندین سال قبل این نیروها را از کشورهای مختلف اسلامی جمع‌آوری کرده و طوری آن‌ها را تربیت کرده‌‌اند که آن‌ها باورشان شده است چه بکشند و چه کشته شوند اهل بهشت هستند! و این تفکر و ایده را به آن‌ها آموزش داده‌اند که هر کس مقابل آن‌ها بایستند مهدورالدم است.

,

این عضو سپاه قدس تصریح کرد: در جبهه داعش، زور و پول حاکم نیست بلکه فقط تفکر حاکم است و این یک تفکر بسیار خطرناک است که دامنگیر جهان اسلام شده است و لذا این چنین نیروهایی اگر در برابر ارتش سوریه قرار بگیرند زود موفق می‌شوند.

,

وی گفت: مأموریت نیروهای ما این است که روحیه و فرهنگ دفاع مقدس را به نیروهای شیعه و سنی در عراق و سوریه منتقل کنند و این کار بزرگی بود که توسط نیروهای ما انجام شد چرا که تزریق این روحیه از تزریق موشک و سلاح مهم‌تر است و جبهه مقاومت اگر با تفکر عاشورایی باور کند که می‌تواند در برابر تکفیری‌ها ایستادگی کند موفق خواهد بود.

,

غفوری خاطرنشان کرد: داعش در ابتدای فعالیت خود توانست 90 درصد کشور سوریه و 70 تا 80 درصد کشور عراق را اشغال کند اما جبهه مقاومت با تکیه بر همین فرهنگ و روحیه دوران دفاع مقدس توانست آن‌ها را به عقب براند و هم اکنون بیش از 80 درصد کشور عراق آزاد شده و در سوریه نیز 85 درصد قسمت‌ها تحت اشغال داعش آزاد شده است.

,

وی به نقش سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس اشاره کرد و اظهار داشت: سردار سلیمانی از فرماندهان شجاع دوران دفاع مقدس است که در آن زمان فرماندهی لشکر 41 ثارالله را بر عهده داشت و پس از آن هم مدتی در سیستان و بلوچستان مشغول خدمت بود و هم اکنون با روحیه جهادی و فداکاری خود در سپاه قدس، تمام نقشه‌های شوم دشمن را نقش بر آب کرده است به گونه‌ای که حتی بیگانگان هم به تأثیر اقدامات او اذعان دارند.

,

انتهای پیام/

]
یک عضو سپاه قدس با بیان اینکه جنگیدن با داعش از جنگیدن با نیروهای بعثی صدام سخت‌تر است فرهنگ دفاع مقدس را عامل پیروزی جبهه مقاومت دانست.