برگزاری دوره چادرشب بافی در آران و بیدگل/ صنایع دستی مظلوم‌ترین حوزه سازمان میراث فرهنگی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخطب شکن؛جواد صدیقیان از برگزاری دوره چادرشب بافی در مرکز ترویج صنایع دستی محمد آباد بخش کویرات شهرستان خبر داد و عنوان کرد: هدف از برگزاری این دوره ترویج صنایع دستی و جلوگیری از فراموشی هنرهای دست ساز بومی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل با اعلام رضایت از فعالیت مرکز ترویج صنایع دستی محمد آباد بخش کویرات آران و بیدگل اظهار کرد: مرکز ترویج صنایع دستی روستای محمد آباد کویرات در دهه فجر سال ۱۳۹۵ با دو دستگاه چادرشب بافی، یک دستگاه گلیم بافی، یک دستگاه  قالی بافی و یک دستگاه سفالگری افتتاح شد و با ارتقا و تکامل آن در حال حاضر نیز فعال بوده و مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

,

وی به انتخاب خانه ترویج و آموزش صنایع دستی سرچشمه در آیین تجلیل از حامیان و کارآفرینان برتر صنایع دستی استان اصفهان به عنوان طرح حامی و کارآفرینی برتر اشاره کرد و گفت: روستای محمدآباد از توابع بخش کویرات از سال ۹۵ به عنوان روستای هدف صنایع دستی معرفی شده است.

,

صدیقیان با اشاره به تاثیر ترویج صنایع دستی در اشتغال‌زایی و پر کردن اوقات فراغت جوانان تصریح کرد: صنایع دستی مظلوم‌ترین حوزه در سازمان میراث فرهنگی است که نیاز بیشتری به حمایت دارد.

,

وی با بیان این که ایجاد بازارچه های دائمی و فصلی صنایع دستی می تواند در حمایت از این حوزه تاثیرگذار باشد اضافه کرد: عرضه محصولات صنایع دستی به بازاریابی نیاز دارد که سال گذشته با همکاری بخشداری کویرات در برپایی نخستین بازارچه صنایع دستی شهرستان تجربه خوبی در این زمینه به دست آوردیم.

,

بیش از ۱۵۰ هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در آران و بیدگل فعالیت دارند و شعربافی، زربافی، چادرشب بافی، سفالگری، گیوه دوزی و خرجین بافی از مهم‌ترین صنایع دستی شهرستان به حساب می آید.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل با اشاره به تاثیر ترویج صنایع دستی در اشتغال‌زایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان، گفت: صنایع دستی مظلوم‌ترین حوزه در سازمان میراث فرهنگی است که نیاز بیشتری به حمایت دارد.