عدم واگذاری حق آبه گلستان از اترک در کمیسیون وزارت نیرو مطرح است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ علی نظری مدیر عامل آب منطقه ای گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهارکرد: هنوز وزارتخانه نیرو تخصیص نهایی سد چایلی را اعلام نکرده ولی آنچه که مسلم است این سد هم کاربری آب شرب را دارد و هم کاربری برای صنعت و کشاورزی ولی فعلا منتظر تخصیص نهایی هستیم تا بتوانیم به سه قشری که گفتم خدمات دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ,

نظری در خصوص عدم واگذاری حق آبه گلستان از رودخانه اترک در خراسان شمالی به گلستان گفت: اینکه حق آبه ما می دهند یا نمی دهند یک بحثی است اما قطعا به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی های پیاپی که ما داشتیم و توسعه ای که در بالادست انجام می شود قطعا یک مقدار از آبهای اطراف آن برداشت شد.

,

مدیر عامل آب منطقه ای گلستان تاکید کرد: منتهی ما این موضوع را در کمیسیون وزارت نیرو تخصیصا مطرح کردیم با این نگاه که چون پایین دست هستیم دلیل بر این نیست که بالادست برداشت کند .

,

وی اضافه کرد : در بحث تخصیص  سد چایلی هم با همین نگاه دارند به ما تخصیص می دهند ، باید به برداشتهای آب سطحی به عنوان برداشت تلقی شود و در کنار آن همین چاه هایی که اطراف رودخانه ها نیز زده باشند سهمی از آب رودخانه را برداشت می کنند .

,

گفتنی است شرکت تعاونی پرورش ماهیان گرمابی حاشیه اترک در گنبد به دلیل کم آبی ناشی از واگذاری حق آبه اترک به گلستان دچار ورشکستگی شده و چند وقتی که کمیسیون اصل نود و استانداری گلستان به دنبال جایگزینی سایت میگو گمیشان به عنوان خسارت این شرکت در تلاش هستند که بعضا با مقاومت اداره کل شیلات گلستان مواجه می شوند .

,

در مناقشه اخیر مدیر عامل این شرکت تعاونی با مدیر کل شیلات استان گلستان در تهران ، قدس علوی گفته بود که سد چایلی در شرق گلستان برای این شرکت در حال ساخت است در حالی که کارشناسی های میدانی و مصاحبه آقای نظری نشان می دهد تا چندین سال دیگر هم سد چایلی به بهره برداری نخواهد رسید .

,

انتهای پیام /

]
مدیر عامل آب منطقه ای گلستان در خصو عدم واگذاری حق آبه گلستان از رودخانه اترک در خراسان شمالی گفت : این موضوع در کمیسیون وزارت نیرو مطرح شده و دلیلی ندارد چون ما پایین دست هستیم بالادست برداشت کند.