۸۸۰۰ جلد سند مالکیت روستایی در خمین صادر شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کاظم آب پیکر رئیس بنیاد مسکن خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز گفت: از سال ۱۳۸۴ صدور سند روستایی در خمین آغاز شد که تا کنون هشت هزار و ۸۰۰ جلد سند مالکیت روستایی صادر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

وی بیان کرد: ۸۵ درصد از ۱۱ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی روستایی خمین تاکنون سند دریافت کرده‌اند.

,

آب پیکر افزود: در شهر قورچی باشی ۱۵۰ جلد سند مالکیت صادر شده است و در سال جاری نیز ۶۴ پرونده به منظور صدور سند به اداره ثبت اسناد ارسال شده که پانزده جلد از این تعداد منجر به صدور سند شده است.

,

وی اظهارکرد: امسال ۳۸۷ پرونده روستایی برای صدور سند به ثبت اسناد ارسال شده که تاکنون ۸۶ جلد سند صادر شده است.

,

رئیس بنیاد مسکن خمین ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی از سال ۸۴ ضد زلزله ساخته شده است و در سال ۹۶ نیز ۴۶ واحد در دست ساخت است.

,

وی دلیل کاهش ساخت و ساز مسکن را مشکلات و موانع بانکی و به ویژه تهیه ضمانت بانکی دانست و گفت: پرداخت تسهیلات ۱۸ میلیونی با توجه به گران بودن مصالح ساختمانی و دیگر لوازم مورد نیاز ساخت و ساز بر اساس نظام مهندسی و استحکام بخشی، برای تکمیل یک واحد مسکونی کافی نیست.

,

آب پیکر افزود: در سال جاری از تعداد ۹۷ فقره پرونده متقاضی تسهیلات، ۴۶ پرونده انعقاد قرارداد با بانک‌های رفاه، سپه، صادرات و مسکن انجام شده است که در این راستا بانک رفاه عملکرد و همکاری خوبی با بنیاد مسکن خمین داشته است.

,

وی خاطر نشان کرد: امسال طرح بهسازی عمرانی روستایی با عملیات آسفالت و جدول گذاری ۲۵ روستای خمین در دستور کار است که اعتبار ۴ میلیارد تومان به منظور اجرای این طرح‌ها پیش بینی شده است و در صورت تخصیص اعتبار به زودی اجرای طرح، عملیاتی می‌شود.  

,

انتهای پیام/

]
رئیس بنیاد مسکن شهرستان خمین گفت: از سال ۱۳۸۴ صدور سند روستایی در خمین آغاز شد که تا کنون هشت هزار و ۸۰۰ جلد سند مالکیت روستایی صادر شده است.