بی تدبیری ای که وضع مردم رامهرمز را خرابتر کرد/دو بیمارستانی که در حد یک درمانگاه مجهز و کامل هم نیست!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رامهرمزنیوز،با توجه به موقعیت جغرافیایی رامهرمز و محوریت درمان شهرهایی از جمله باغملک ، هفتکل و... اما کمبود امکانات مناسب و پزشکان متخصص در این شهر وضعیت درمان را در این منطقه از استان بحرانی کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رامهرمزنیوز,

متأسفانه شهرستانی که از داشتن یک بیمارستان مجهز به همراه نیروی تخصصی کافی درمانده بود و قرار بود بعنوان محور درمان این منطقه از استان شود، در یک بی تدبیری محض با راه اندازی بیمارستان دیگری (مادر) بدون تخصیص نیروی کافی و با تقسیم همان نیروهای قبلی بین دو بیمارستان مشکلی که حل نکرد هیچ! بلکه دردی به دردهای دیگر مردم شهرستان هم اضافه کرد.

,

تا آنجا که می توان گفت هر دو بیمارستان به صورت نیمه تعطیل درآمدند و در بعضی مواقع به علت کمبود پزشک و عدم نیروی جایگزین آنچنان فشاری به  همین قلیل نیروها وارد می شود که برخی از این زحمتکشان مجبور می شوند یکی دو هفته بصورت آنکال (آماده به کار) باشند.

,

این شرایط باعث شد که رسیدگی به بیماران رضایت بخش نباشد، تا آنجا که برخی در خانه ماندن و مراجعه نکردن به این بیمارستانها را ترجیح می دهند و برخی دیگر که از تمکن مالی بهتری برخوردار هستند به اهواز مراجعه می کنند.

,

, ,

 

,

بیمارستان های رامهرمز و رامشیر به دلیل کمبود پزشک و تجهیزات تبدیل به قتلگاه شده اند

,

نماینده  مردم  رامهرمز و رامشیر  هم در همین خصوص در یکی از نطق های میان دستور خود در مجلس گفت: با بی توجهی وزیر محترم بهداشت بیمارستان های رامهرمز و رامشیر به دلیل کمبود پزشک و تجهیزات تبدیل به قتلگاه شده اند.

,

محمدیان افزود: آخر این چه ظلمی است که هر روز به دلیل کمبود پزشک و امکانات ، مردم شاهد پرپر شدن عزیزانشان باشند. با توجه به اتفاقات تلخ در بیمارستان ها از خانواده ها بارها خواسته ام که شخص وزیر را شکایت نمایند تا شاید گوش شنوایی برای شنیدن پیدا شود.

,

همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان رامهرمز گفت: داشتن 2 بیمارستان مشکلات بسیار زیادی را برای ما ایجاد کرده است زیرا که نیرو کم داریم و بودجه هم در حد کافی نیست.

,

دکتر علی ابراهیمی یادآور شد: متأسفانه بیمارستان مادر پروانه بهره‌برداری ندارد و ما را با مشکلات عدیده‌ای ازجمله نیرو و بودجه روبرو کرده است.

,

وی افزود: داشتن 2 اورژانس باوجود کمبود نیرو و پزشک اصلاً به صلاح نیست و باید اورژانس بیمارستان امام تبدیل به درمانگاه شود و نیروهای آن را به اورژانس مادر انتقال دهیم.

,

فرماندار رامهرمز نیز با اظهار تأسف از وضعیت موجود پزشکی در این شهرستان خواستار کمک فوری مسئولان استانی و کشوری شد و گفت: کمبود شدید پزشک شامل زنان، طب اورژانس، گوش و حلق و بینی، نورولوژی، متخصص چشم و ارتوپد نیز داریم.

,

رامهرمزنیوز،انتخاب مجدد وزیر بهداشت از سوی مجلس را به آقای قاضی زاده هاشمی تبریک می گوید اما باید به ایشان یادآور شویم که سفرهای شما به رامهرمز و استان خوزستان دردی را از مردم این منطقه دوا نکرد و تنها حاصل آن تبدیل یک بیمارستان به دو بیمارستان نیمه تعطیل و دستگاه های تخصصی بدون نیرویی بود که چندان اولویتی برای مردم نداشت و هنوز هم بهترین نسخه درمانی این شهر "اعزام به اهواز" است.

,

حال این تنها بخشی از معضلات است که بهداشت و درمان رامهرمز به همراه بدهی های هنگفت آن را به وضعیت قرمز رسانده است که عزم فوری مسئولین استانی و کشوری را می طلبد ، زیرا اینجا جان شهروندان در مخاطره است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
انتخاب مجدد وزیر بهداشت از سوی مجلس را به آقای قاضی زاده هاشمی تبریک می گوییم اما باید به ایشان یادآور شویم که سفرهای شما به رامهرمز و استان خوزستان دردی را از مردم این منطقه دوا نکرد و تنها حاصل آن تبدیل یک بیمارستان به دو بیمارستان نیمه تعطیل و دستگاه های تخصصی بدون نیرویی بود که چندان اولویتی برای مردم نداشت و هنوز هم بهترین نسخه درمانی این شهر "اعزام به اهواز" است.