ترک تحصیل بیش از 40 نفر از دانش آموزان دختر بیجار به خاطر فقر مالی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران ، غلامرضا جعفری مخواه صبح امروز در جمع خبرنگاران بیجار  اظهار داشت: دانش آموزان بزرگترین سرمایه های هر جامعه ای هستند که نیازمند سرمایه گذاری خاص هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از بیجار بام ایران,

وی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش بیجار ، افزود: در حال حاضر 40 نفر از دانش آموزان دختر شهرستان بیجار به علت فقر فرهنگی و مالی در حال ترک تحصیل هستند که نیازمند کمک خیرین است.

,

مدیر آموزش و پرورش بیجار گفت: 12 هزار و 100 دانش آموز شهرستان بیجار با حضور در 635 کلاس درس و 245 مدرسه در روستا و شهر سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

,

جعفری بیان داشت: با توجه به پراکندگی روستاها و کمی جمعیت در دو روستا به خاطر جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان یک مدرسه یا 6 دانش آموزان مستقر کرده ایم.

,

وی در ادامه از ایزوگام 7 هزار متر مربع از مدارس شهرستان بیجار با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان از محل نوسازی مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.

,

وی همچنین گفت: مدرسه خیر ساز اصغر پورکاووس با 6 کلاس درس با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 350 میلیون تومان که زیر بنای آن 770 متر است و در مدت 9 ماه به اتمام رسیده اول مهر افتتاح و آماده پذیرای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید است.

,

مدیر آموزش و پرورش بیجار از اختصاص 200 میلیون تومان از بخش ورزش شهرستان جهت تکمیل استخر آموزش و پرورش خبر داد و بیان داشت: این پروژه تا فروردین 97 به بهره برداری می رسد.

,

جعفری با تاکید بر ایجاد نشاط در بین داش آموزان گفت: با برگزاری جلسه با معلمان ورزش از آنها خواسته ام به هیچ زنگ ورزش را با دروس دیگر جا به جا نکنند و برای ورزش دانش آموزان اهمیت قائل شوند.

,

وی در قسمت دیگری از سخنان خود از رشد 35 درصدی دانش آموزان شهرستان بیجار در کنکور سراسری خبر داد و اعلام کرد: در سال تحصیلی گذشته تعداد رتبه های زیر 1000 در شهرستان بیجار 23 نفر بود در حالی که این آمار در کنکور امسال به 26 نفر رسیده است.

,

مدیر آموزش و پرورش بیجار تصریح کرد: در کنکور سراسری امسال با توجه به جمعیت دانش آموزی شهرستان بیجار رتبه اول استان را در بین مناطق 16 گانه از لحاظ کیفی کسب کرده است.

,

انتهای پیام/

]
مدیر آموزش و پرورش بیجار با بیان اینکه بیش از 40 نفر از دانش آموزان دختر بیجار به خاطر فقر مالی در حال ترک تحصیل هستند گفت: حمایت خیرین بهترین پشتوانه برای جلوگیری از این معضل بزرگ است.