حرکت انقلابی کل انقلاب از مسجد جامع هدایت می شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سوسنگرد نیوز : اینجا دشت آزادگان ،دشت آزادگان  اسلام است که دارای ( 120 )مسجد در سراسر شهرستان و روستاها و مناطق اطراف است و تعداد مساجد در سوسنگرد به 40  مسجد می رسد که همه آنها توسط خیرین و اوقاف بنا شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سوسنگرد نیوز,

اولین مسجد به نام مسجد امام حسن  (ع) در کوی ابوذر  که بیش از صدسال قدمت دارد  توسط شیخ سبهان ، قبل از انقلاب ساخته شد  که ساختمان آن مانند ساختمانهای کنونی با سیمان  آجر نبود ،و تنها با نصب چهار چوب و گذاشتن سایبانی برای جلوگیری از تابش خورشید که (کفر) نام  داشت ، ساختند و به آن مسجد می گفتند.به مرور زمان و پیشرفته شدن امکانات این مسجد بازسازی شد.

,

به ترتیب بعد از آن مسجد جامع ،مسجد امیر المومنین در مشروطه ،مسجد صاحب الزمان در خزعلیه  توسط شیخ علی کرمی  ،مسجد رفیع  توسط خیرین احداث شدند.

,

اخرین مسجدی که در دشت آزادگان احداث شد و هنوز نیمه کاره می باشد ،مسجد خاتم الانبیا در کوی کارکنان دولت  می باشد .

,

مسجد جامع در سال 1312 بنا شد که تا سال  1345،تنها یک خشت گلی بود و با پیگیری های زیاد شیخ مهدی طرفی بودجه ساخت مسجد و بازسازی آن جمع آوری شد . در واقع موسس و حرکت دهنده ساخت مسجد جامع ،شیخ مهدی طرفی بود.

,

مسجد جامع در زمینه فعالیت های سیاسی ،فرهنگی ،مذهبی در استان خوزستان حرف اول را می زند .

,

مسجد جامع قبل و در زمان انقلاب و همچنین بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی نقش پررنگی  داشت .زمان جنگ در مرحله اول  ( در تاریخ 6/7/59)دشمنان  تمام شهر را در اختیار داشتند که  با مجاهدت ها و رشادتهای جوانان انقلابی و بسیجی ،دشمن کم کم عقب نشینی کرده و در 26 آبان ماه ،مسجد جامع به یک دفتر فرماندهی و تبادل اطلاعات و  محل تقسیم بندی  نیرو، در واقع به  یک مقر اصلی و اساسی رزمندگان تبدیل شد .

,

از جمله گروههایی که در 26 آبان ماه سال 59 در مسجد جامع یا همان مقر اصلی فرماندهان و رزمندگان برای شکست محاصره حضور داشتند و پیروزی را به جان خریدند می توان به سپاه ،ارتش ،ژاندارمری ،بسیجیان و مردم منطقه ،گروههای عشایری ،گروهی از تیپ 55 هوابردی شیراز ،گروه نامنظم چمران ،در واقع از تمام گروهها در این مکان حضور داشتند و با اتحاد و هماهنگی پیروز شدند .

,

حرکت انقلابی کل انقلاب از مسجد جامع هدایت می شد و جوانان زیادی را  با روحیه از خود گذشتگی و دفاع از وطن و انقلابی بودن تربیت کرده و سکان هدایت انقلاب را در آن  شرایط سخت بر عهده داشتند.

,

اولین شهیدی که در این مسجد تربیت شده بود ،شهید رحیم خیاطی بود که این پایگاه  بسیج در مسجد جامع را به نام ایشان تثبیت کردند .

,

همچنین شهید حبیب شریفی که یکی از هسته های اصلی در قبل از انقلاب ، زمان انقلاب و بعد از آن در جنگ فعال بودند و فرماندهی سپاه سوسنگرد  را برعهده داشتند ،تربیت شده در مسجد جامع بودند .

,

شهید حبیب شریفی یکی از مهره های فعال و مورد اعتماد شیخ علی کرمی در زمان انقلاب و راه اندازی سپاه و هدایت افراد مومن انقلابی را بر عهده داشتند .

,

مسجد جامع در زمان جنگ  چندین بار مورد اصابت های گلوله و بمباران ها قرار گرفت ولی دوباره بازسازی شد و اکنون نیز به همان شکل اولیه خود  باقی مانده  و توسط خیرین مسجد ساز دوباره بازسازی شد .

,

امروزه  نیز یک کانون اصلی تربیتی به حساب می آید و نقش اساسی را در دشت آزادگان ایفا می کند .

,

همچنین همین مساجد جوانانی فرهیخته و با فرهنگ و نخبه های قرآنی زیادی را در طول این سالها تربیت کرده و نام منطقه را در زمینه های قرانی و تفسیر و احادیث برجسته کرده است.

,

دشمنان اسلام از مدارس و دانشگاهها و کلاسهای آموزشی خصوصی نمی ترسند بلکه تنها و تنها از همین مساجد و پر بودن آنها از جوانان و نوجوانان بسیجی و خودجوش می ترسند .

,

پس ما با شناخت نقطه ضعف دشمن باید همیشه تن آنها را به لرزه دربیاوریم و روز به روز  به جمعیت های حاضر و فعال در مساجد بیافزاییم و خون دشمنان را آلوده به ترس و دلهره بکنیم .

,

در دشت آزادگان علاوه بر مساجد ،حسینه های زیادی نیز داریم که در همه مراسم فرهنگی ،مذهبی فعال هستند و این نشان دهنده ی روحیه  خودجوش حسینی و  عباسی است که نیاز به اجازه و اشاره کسی ندارند و تنها با شنیدن بوی شهادت و ولادت ،پرچم های خود را نصب کرده و سینی های نذری خود را آماده و ادای وظیفه می کنند.

,

برای ماندگاری این آموزش ها در مسجد ،نیت  مربی و همچنین جوانان و نوجوانان در حال آموزش باید حسن  فاعلی  داشته باشد و اموزش دیدگان نیز اموزش ها را برای  خدمت به خلق خدا و نابودی نیت دشمنان مورد استفاده قرار بگیرند و آنها را در زندگی روزمره، کار و فعالیت  خود  پررنگتر کنند،تا اموزش های قرآنی و دینی ،مدت زمان طولانی و به کوری چشم دشمنان اسلام که در حال کمرنگ کردن آنها می باشند ،ماندگار شوند و مخلصانه مورد استفاده قرار بگیرند .

,

خوب است که این قرارگاهها ، با آموزش های مخلصانه و به نیت ماندگار ماندن  همیشه فعال باشند و قطعا با این کلاس ها و آموزش ها  تیرهایی به سوی دشمنان و نیتهای شوم و فتنه انگیز آنها فرستاده می شود و آموزشهای غیراسلامی که در جنگ نرم امروزه ، فضاهای مجازی، ماهواره ها رواج می دهند  ،کمرنگ می شوند.

,

در واقع ما  باید برعکس، آموزشهای اسلامی خودمان را در این قرارگاهها بیشتر و بیشتر  می کنیم تا ما برنده جنگ نرم شویم ،همانطور که در جنگ سخت برنده شدیم .

,

اموزش های تضعیف روحیه و مشغول ماندن به کارهای هیچ و پوچ که دشمنان در فضای مجازی   به جوانان ما تزریق می کنند و آنها را به این فضای ناامن معتاد می کنند ، مربیان قرآنی و دینی  می توانند با آموزشهای چگونگی  اعتماد به نفس بالا ،تقویت روحیه  از خودگذشتگی و خودجوش ، ادامه دادن راه شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم و آماده کردن نیروهای زمینی که راه شهدا بخصوص راه دفاع از حرم زینبی را ادامه می دهند  تقویت و ترویج دهند .

,

جوانان و نوجوانان در مساجد باید تولدی دیگر داشته باشند  تا همیشه و در همه حال مطیع  اوامر مقام معظم رهبری باشند .

,

این جمعیتها  و آموزش ها رعب و وحشتی بر دل دشمنان می اندازد که غیر قابل توصیف است .

,

وحشی بودن دشمنان و دست و پا زدنشان در فضاهای مجازی وبین این همه بسیجی  و مدافعان حرم ،نشانه ترس و ناتوانی آنها بر نابودی اسلام و ولایت فقیه است .

,

پس ما با فعال نگه داشتن مساجد می توانیم این رعب و وحشت را همیشه در دل دشمنان نگه داریم تا در آخر خودشان با یاس و نااومیدی کامل از صحنه جنگ نرم خارج و عقب نشینی کنند و ما دوباره پیروز جنگ شویم و با ظهور امام مهدی (عج) ،پیروزی و شادیمان دوچندان می شود و آیه  ان مع العسر یسرا و سزای کافران و ظالمان چیزی جز آتش جهنم نمی باشد ، تحقق پیدا می کند .

,

 

,

, ,

, ,

, ,

(مسجد جامع سوسنگرد در حال بازسازی)

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
بگوییم روز جهانی مسجد یا روز جهانی قرارگاههای عینی و واقعی، ضد آموزشهای غیراسلامی است.