رؤیت خورشید گرفتگی آنلاین شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ایسنا، امروز ۲۱ اوت، این خورشید گرفتگی جزئی در تمامی نقاط ایالات متحده آمریکا قابل مشاهده است و خورشیدگرفتگی کلی هم در حد فاصل اورگون تا کارولینای جنوبی قابل رؤیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ناسا جهت ثبت لحظات شگفت انگیز این خورشید گرفتگی، دوربین های دقیقی را در فضا تعبیه کرده و همچنین سایت https://eclipse.stream.live را طراحی کرده تا مردم بتوانند از طریق آن به تماشای آنلاین و همزمان این خورشید گرفتگی بنشینند و از تصاویر شگفت انگیز این اتفاق نادر لذت ببرند.

, https://eclipse.stream.live,

همانطور که می‌دانیم علت خورشیدگرفتگی یا کسوف، قرار گرفتن ماه در میان زمین و خورشید است، به گونه ای که سایه ماه بر روی خورشید افتاده و در نتیجه مردم بخش هایی از زمین، قادر به رؤیت این پدیده خواهند بود. این پدیده تنها زمانی رخ می دهد که زمین، ماه و خورشید، هر سه بر روی یک مدار قرار بگیرند.

,

این بزرگترین خورشیدگرفتگی قرن در آمریکا و نخستین کسوف در سال ۲۰۱۷ است که سراسر خاک این کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

,

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، همچنین به مردم آمریکا توصیه هایی جهت رؤیت این پدیده کرده است. به عنوان مثال، تماشاگران قبل از نگریستن به خورشید باید در جای خود ایستاده و از عینک‌های مخصوص دارای فیلتر استفاده کنند. سپس آنها باید از خورشید رو برگردانده و فیلتر را از چشمانشان بردارند. 

,

انتهای پیام

]
مردم آمریکا می‌توانند با استفاده از سایت طراحی شده توسط ناسا، امروز به تماشای آنلاین خورشید گرفتگی در این کشور، بنشینند.