افرادی که جلوتر یا عقب‌تر از دین حرکت می‌کنند، منحرف می‌شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی اکبر ولایتی عصر امروز در «همایش بین‌المللی فرهنگ و سیاست در سیره امام جواد(ع)» که در تالار قدس حرم مطهر برگزار شد، یکی از مشکلات زمان ائمه را شهادت ایشان در زمان عباسیان در صورت شناختن جانشین امام دانست و گفت: به همین دلیل ائمه با انواع روش‌ها و تدابیر پیچیده کار خود را آغاز می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وظیفه شیعیان در زمان امامان، شناسایی امام واقعی از بین مدعیان امامت بود

, وظیفه شیعیان در زمان امامان، شناسایی امام واقعی از بین مدعیان امامت بود ,

 

,

وی با اشاره به این نکته که وظیفه شیعیان این بود که امام واقعی را از بین مدعیان امامت تشخیص دهند، ادامه داد: با توجه به اینکه امام جواد(ع) در هشت سالگی به امامت رسیدند، برای افراد سخت بود که کودک هشت ساله امام شیعیان باشد.

,

 

,

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امام جواد(ع) جوان‌ترین امام بودند و مناظره‌های مختلفی در زمینه‌های متفاوت دارند که یکی از این مناظره‌ها با یحیی بن اکثم است.

,

 

,

ولایتی اضافه کرد: در این مناظره امام جواد(ع) به سبک سقراطی به او پاسخ می‌دهد که در نهایت این فرد خودش متوجه می‌شود اصل سوال نادرست است.

,

 

,

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر فعالیت‌های امام جواد(ع) را فرستادن محدثین و مفسیرین به اقصی نقاط جهان اسلام خواند و ابراز داشت: ائمه یا در مدینه بودند یا به جبر در بغداد و با توجه به اینکه جمع کثیری از شیعیان در دیگر مکان‌ها زندگی می‌کردند می‌بایست شبکه‌ای پنهانی بین آنان و امام به وجود می‌آمد که این شبکه برای تشکیلات عظیم اسلام ضروری بود.

,

 

,

امام جواد(ع) به شدت با افرادی که غلو می‌کردند مبارزه می‌کرد

, امام جواد(ع) به شدت با افرادی که غلو می‌کردند مبارزه می‌کرد,

 

,

وی به وجود غالیان در زمان امامت جواد الائمه اشاره و خاطر نشان کرد: امام جواد(ع) به شدت با افرادی که غلو می‌کردند مبارزه می‌کردند؛ زیرا تنها راه نجات همراهی با دین است و افرادی که جلوتر یا عقب‌تر از دین حرکت می‌کنند منحرف می‌شوند.

,

 

,

ولایتی یادآور شد: هفت سال بعد از شروع امامت امام جواد(ع) مردم قم برای اعتراض به خراج ظالمانه با کمک یکی از وکلای امام جواد به نام یحیی بن عمران قیام کردند و حمایت، پشتیبانی و تشویق مردم به قیام علیه ظلم‌های حکومت نقش رهبری دینی، سیاسی و مبارزاتی بود که امام جواد(ع) اهتمام ویژه‌ای به آن داشتند و سرانجام توسط همسرشان، دختر مامون، به شهادت رسیدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام جواد(ع) به شدت با افرادی که غلو می‌کردند مبارزه می‌کردند؛ زیرا تنها راه نجات همراهی با دین است و افرادی که جلوتر یا عقب‌تر از دین حرکت می‌کنند منحرف می‌شوند.