برپایی موکب «شهدای جنوب» در کربلا همزمان با اربعین حسینی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شوبادعلی مطهری مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات کهنوج در گردهمایی خادمان موکب «شهدای جنوب» اظهار داشت: این موکب با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ادارات و نهادهای شهرستان‌های جنوبی برپا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , شوباد, علی مطهری مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات کهنوج در گردهمایی خادمان موکب «شهدای جنوب» اظهار داشت: این موکب با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ادارات و نهادهای شهرستان‌های جنوبی برپا می‌شود.,

وی با اشاره به استقبال خوب مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان از برپایی موکب و اسکان و پذیرایی زائران در اربعین حسینی سال گذشته، گفت: در سال قبل که نخستین سال برپایی موکب شهدای جنوب بود  مشکلاتی وجود داشت، اما امسال تصمیم گرفته شد با توجه به تجربیات سال گذشته این کمبودها، مشکلات و معایب برطرف شود تا بتوانیم آن طور که شایسته است به زائران امام حسین (ع) خدمات بدهیم.

,

مطهری اضافه کرد: برگزاری باشکوه مراسم‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) به ویژه مراسم اربعین آن حضرت، یک اقدام بزرگ فرهنگی است که کارکردهای اجتماعی زیادی از جمله افزایش مودت به امام حسین (ع) و تقویت وحدت و انسجام بین مردم دارد.

,

وی گزارشی از اقدامات انجام شده و برپایی موکب در سال گذشته ارائه داد و اظهار داشت: سال گذشته مردم خیر و نیکوکار پنج شهرستان جنوبی، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به موکب شهدای جنوب اهدا کردند.

,

مطهری افزود: با توجه به افزایش ۲۰ درصدی تعداد موکب ها درسال جاری و نیز افزایش سهمیه اعزام زائران در سال جاری، حمایت و پشتیبانی بیشتر مردم و ادارات و نهادها برای برپایی موکب و نیز اسکان و پذیرایی از زائران ضروری است.

,

وی گفت: روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم و اسکان ۵۰۰ نفر زائر سهمیه پنج شهرستان جنوبی است که باید برای اسکان و پذیرایی این تعداد زائر در مدت ایام اربعین و پس از آن برنامه‌ریزی شود.

,

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم ازسوی ستاد اربعین کشور با مسؤولان عراقی انجام شده و قرار است، تسهیلات و امکانات اولیه اسکان در اختیار برپاکنندگان موکب قرار گیرد.

,

وی تهیه یکه هزار تخته پتو و ۴۰۰ مترمربع موکت را از نیازهای اولیه برای اسکان زائران اربیعن حسینی در موکب «شهدای جنوب» اعلام کرد و گفت: علاوه بر این تهیه ۲۵ هزار  پرس ناهار و ۲۵ هزار پرس شام در مدت حضور زائران اربعین بر عهده موکب شهدای جنوب است.

,

عباس اطمینانی مسئول اجرایی موکب شهدای جنوب با قدردانی از مشارکت خوب نقدی و کالایی مردم و مسؤولان این شهرستان‌ها به مراسم اربعین سال گذشته و برپایی موکب، بر لزوم استمرار این کمک‌ها در سال جاری تاکید کرد.

,

وی افزود: برای برپایی خوب موکب و اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی، هشت کمیته پشتیبانی، کمیته مشارکت‌های مردمی، ترابری، اسکان و پذیرایی، فرهنگی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی، امنیتی  و بهداشت و درمان تشکیل می‌شود.

,

اطمینانی عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در کشور عراق لازم است برای حفظ شأن زائران و عاشقان امام حسین (ع) برنامه‌ریزی مناسب برای امسال صورت گیرد.

,

به گزارش فارس، مردم شریف پنج شهرستان جنوبی استان کرمان می‌توانند برای اهدای نذورات نقدی و غیرنقدی خود به آدرس، کهنوج خیابان ذکریای رازی بعد از بیمه رازی ستاد عتبات عالیات شهرستان مراجعه یا با شماره ۰۹۱۳۲۴۸۴۷۳۰ یا ۰۳۴۴۳۲۳۳۸۳۱ تماس بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان کهنوج از برپایی موکب «شهدای جنوب» پنج شهرستان جنوبی کرمان طی ایام اربعین حسینی در کربلای معلا خبر داد.