احیای ۵۱ مسجد غیرفعال در آذربایجان غربی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد خانبابایی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به جایگاه مساجد در اسلام اظهار داشت: مسجد به عنوان زیارتگاه پروردگار ارزش و جایگاه والایی دارد به طوری که نخستین اقدام پیامبر اکرم (ص) نیز ساخت مسجد بود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، در رابطه با برنامه ها و فعالیت های  نهاد رسیدگی به امور مساجد استان گفت: از جمله اولویت های این مرکز شناسنامه دار کردن مساجد استان است بطوریکه با تهیه فرم هایی در زمینه بررسی کم و کاستی های مساجد بتوان فعالیت های مساجد را سامان بخشید.

,

مسئول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی، با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد مساجد شهر ها و روستاهای استان در اختیار نیست افزود: از این رو سعی می شود آمار دقیق تعداد مساجد استان بر اساس همان فرم های تهیه شده طی یکی دو ماه بعد اعلام شود.

,

حجت الاسلام خانبابایی، احیای مساجد راکد را یکی دیگر از اقدامات اصلی امور رسیدگی به مساجد عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۵۱ مسجد در استان احیا خواهد شد که در شهرستان ارومیه نیز تعداد مساجد راکد در حال احیا ۱۲ مورد می باشد.

,

وی، ترسیم اولین سند چشم‌انداز برای مساجد استان را از دیگر اقدامات امور رسیدگی به مساجد برشمرد و تصریح کرد: این سند با راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی از حوزه و دانشگاه صورت گرفته است.

,

مسئول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی، از راه اندازی مساجد دیجیتال در ۵ مسجد شهرستان ارومیه نیز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح مساجدی که در آنها مجالس ختم زیاد برگزار می‌شود برای جلوگیری از هزینه های اضافی مجالس، مانیتورهایی طراحی شده که افراد به جای خرید گل و تابلو به امور خیریه که فعلا در ارومیه در دو مسجد باغ رضوان و چاوشان  فعال است، کمک می‌کنند که از این طریق نام و مقدار کمک آنها در مانیتور مسجد به نمایش گذاشته می شود.

,

انتهای پیام/

]
مسول رسیدگی به امور مساجد استان آذربایجان غربی از احیای ۵۱ مسجد غیرفعال در این استان خبر داد.