بهره مندی ۴۷ روستای آذربایجان غربی از آب در هفته دولت/ آبرسانی به ۳۳ روستا با تانکر آب انجام می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، کاظم محمدی اقدم صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: برخورداری از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برای هر انسانی حق مسلم است. برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی کشور از مسائلی است که باید به آن توجه و رسیدگی لازم را کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با اشاره به عملیات انجام گرفته در دولت یازدهم افزود: عملیات اجرایی در ۴۵۵ روستا با جمعیت ۲۲۷ هزار نفری انجام گرفته و یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در این خصوص هزینه شده است.

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، با اشاره به این که اعتبار پیش بینی شده برای نقشه راه آب و فاضلاب روستایی، ۱۴ هزار میلیارد ریال می باشد، تصریح کرد: اعتبار پیش بینی شده برای سال ۹۶ یک هزار و ۵۱۰ میلیون ریال  است.

,

وی در خصوص تامین اعتبار مورد نیاز خاطر نشان کرد : ۸۱۰ میلیارد ریال از خزانه دولت و ۷۰۰ میلیارد ریال آن از صندوق توسعه استان فراهم خواهد شد.

,

محمدی اقدم افزود: عملیات اجرایی در ۳۳۸ روستا باعث بهره مندی جمعیتی بالغ بر ۱۵۲ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی شده و مبلغ بر آورد شده جهت ایجاد مجتمع آبرسانی و تک روستایی ۴۰۰ میلیارد تومن بر آورد شده است .

,

وی تصریح کرد: با آغاز هفته دولت ۴۷ روستای استان با جمعیتی بلغ بر۲۲۶ هزار نفر ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده دارای آب آشامیدنی خواهد شد.

,

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی بابیان اینکه این طرح ها درقالب ۱۵ مجتمع آبرسانی اجرا شده اند، اظهارداشت: دراجرای این طرح ها ۴ حلقه چاه عمیق حفر و ۴ رشته چشمه وقنات نیز بازسازی و بهسازی شده اند.

,

وی اذعان داشت: آبرسانی به ۳۳ روستای استان با تانکر آ انجام می شود و در سطح استان ۱۱۴ روستای غیر برخوردار از آب آشامیدنی وجود داد که با تخصیص اعتبار برنامه هایی جهت  آبرسانی انجم خواهد گرفت.

,

محمدی اقدم، در خصوص اقدامات انچجام گرفته در روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه عنوان کرد : اقدامات مفیدی در خصوص از بین بردن شوری آب در روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه انجام گرفته که آب این مناطق به حد لب شوری رسیده و از لحاظ بهداشتی قابل شرب بوده و هیچ مشکلی ندارد.

,

انتهای پیام/

]
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی ازبهره برداری طرح های آبرسانی به ۴۷ روستای استان همزمان با هفته دولت خبرداد.