زوجین جوان از تجربیات موفق والدین بهره گیرند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام جغتای، علی نقی، معینی فعال فرهنگی شهرستان جغتای در حوزه خانواده در گفت و گو با خبرنگار ما به تشریح روش هایی به منظور دست یابی به زندگی مشترک و آرام برای زوج های جوان پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام جغتای,

 

,

معینی اظهار داشت: بیشتر مشکلات زوج های جوان زائیده توقعات عجیب و غریب آنها می باشد که در برخی موارد توسط خانواده ها ایجاد می شوند و تعدادی هم زائیده عوامل محیطی و تحولات پر شتاب عصر جدید هستند.

,

 

,

وی افزود: جوانان هم خواسته یا ناخواسته توقعات نابجا را پذیرفته و در برابرشان تسلیم شده اند؛ این توقعات از اجرای مقدمات پر تکلف عقد و عروسی گرفته تا مهریه های سنگین و تهیه وسایل زندگی و مسکن، خود را نشان می دهند، در حالی که می توان با آگاهی، دوراندیشی و اندکی قناعت در زندگی راهی به سوی ازدواجی آسان برای نسل جوان باز کرد.

,

 

,

تجربیات موفق والدین را بکار ببندید

, تجربیات موفق والدین را بکار ببندید,

 

,

این محقق حوزه خانواده خاطرنشان کرد: درگذشته بر اساس باوری درست و خردپذیر، جوانان پس از ازدواج مدتی کنار والدین خود زندگی می کردند تا هم از دانش و تجربیات آنان استفاده کنند و هم در ابتدای زندگی سرپناهی داشته باشند؛ اما در دنیای معاصر و عصر مدرنیته، جوانان تحت تأثیر عوامل گوناگون حاضر به زندگی با والدین نیستند.

,

 

,

معینی گفت: بسیاری از جوانان و به ویژه دختران، کنار خانواده زندگی کردن را نوعی نداشتن استقلال برای خود تلقی می کنند؛ اما آنان از این حقیقت غافل هستند که، لازم است برای داشتن یک زندگی موفق و ساختن آینده ای روشن، از امکانات و تجربیات بزرگ ترها بهره مند شوند.

,

 

,

رسومات غلط را کنار بگذارید

, رسومات غلط را کنار بگذارید,

 

,

وی یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کرد تا جوانان بتوانند ازدواجی آسان داشته باشند، چشم پوشی از آداب و رسوم دست و پاگیر است؛ رسومی مانند خرید هدیه های گران قیمت به مناسبت ها و بهانه های مختلف برای عروس یا داماد، چرا که این کار علاوه بر ایجاد تلخکامی در دوران شیرین نامزدی، هزینه های اضافی به دو طرف تحمیل می کند.

,

 

,

هزینه های سنگین جشن های عروسی یکی دیگر از رسومات غلطی بود که معینی به اشاره کرد و اظهار داشت: برای برپایی مراسم قبل از جشن عروسی، حین و پس از آن هزینه های سنگینی می شود، در حالی که بهتر است به کیفیت مراسم ازدواج توجه شود نه کمیت آن، و این پول ها برای اموری مهمتر در زندگی زوج های جوان هزینه بشود.

,

 

,

این محقق خانوده و ازدواج با طرح این سوال که چه لزومی دارد چندین مراسم پیاپی مانند نامزدی، عقد کنان، حنابندان، عروسی، پاتختی و پاگشا آن هم در تالارهای مجلل و دعوت از مهمانان متعدد داشته باشیم؟ تشریح کرد: این مراسمات پرخرج و وقت گیر در حالی برگزار می شود که فقط با برپایی یک مراسم آبرومند می توانیم آغاز زندگی مان را جشن بگیریم. در این صورت نه زمینه فشارهای روحی و روانی فراهم می شود و نه زمینه اختلافات ماندگار، علاوه بر این تعداد مهمانان را هم می توان کم کرد تا فشار کمتری به داماد تحمیل شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
یک محقق حوزه خانواده با اشاره به این نکته که زوجین جوان از تجربیات موفق والدین بهره گیرند، گفت: بسیاری از جوانان و به ویژه دختران، کنار خانواده زندگی کردن را نوعی نداشتن استقلال برای خود تلقی می کنند؛ اما آنان از این حقیقت غافل هستند که، لازم است برای داشتن یک زندگی موفق و ساختن آینده ای روشن، از امکانات و تجربیات بزرگ ترها بهره مند شوند.