تولید انگور دیم در خراسان شمالی ۳/۵ برابر کشور است/انگورکاری، اهرمی برای آبخیزداری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در همایش ملی انگور و فرآوردهای جانبی آن اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان خوار و بار جهانی، سطح زیر کشت باغات انگور در دنیا هفت میلیون و 125 هزار هکتار است که سالانه از این سطح زیر کشت 774 میلیون و 500 هزار تن انگور برداشت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک،,  طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در همایش ملی انگور و فرآوردهای جانبی آن اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان خوار و بار جهانی، سطح زیر کشت باغات انگور در دنیا هفت میلیون و 125 هزار هکتار است که سالانه از این سطح زیر کشت 774 میلیون و 500 هزار تن انگور برداشت می شود, .,

 

,

طهماسبی سطح زیر کشت انگور در کشور را 294 هزار هکتار و سطح بارور کنونی آن را 277 هزار هکتار همچنین میزان تولید سالانه از این سطح بارور را تا سال گذشته سه میلیون و 200 هزار تن عنوان کرد.

, .,

 

,

وی همچنین افزود: پیش بینی می شود که در فصل برداشت امسال نیز سه میلیون و 800 هزار تن انگور برداشت شود.

, .,

 

,

وی عملکرد تولید انگور در هر هکتار از باغات انگور در سطح دنیا را 10 تن و 500 کیلو و در داخل کشور در سطح باغات دیم انگور استان ها چهار تن و در سطح باغات آبی انگور استان ها نیز 14 تن عنوان کرد.

, .,

 

,

وی افزود: هر ساله عملکرد تولید انگور در هر هکتار از باغات انگور دیم استان خراسان شمالی نیز 7.5 هکتار و انگور آبی نیز 12 تن است.

, .,

 

,

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در ادامه از انگور کاری به عنوان آبخیزداری مردمی نام برد و تاکید کرد: انگوری در مناطقی که مستعد کشت این محصول هستند، موجب تقویت و حفظ خاک آن منطقه می شود.

, .,

 

,

وی در ادامه اجرای طرح فراز در سطح تاکستان های کشور را از مهمترین روش های اصلاح و تقویت تاکستان ها برشمرد.

, .,

 

,

طهماسبی خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در پرداخت تسهیلات به منظور حمایت از تاکداران و تاکستان های آن هیچ محدودیتی ندارد.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /]
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: عملکرد تولید انگور در سطح تاکستان های دیم خراسان شمالی 7.5 تن در هر هکتار و در سطح تاکستان های دیم کشوری چهار تن در هر هکتار است.