خدمات‌رسانی به زائر اربعین به عنوان شالوده جهان اسلام وظیفه قانونی مسئولان است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجید خداوردی دبیر جلب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خراسان رضوی در گفتگو با طرقبه نیوز؛ اظهار کرد: از 4 سال گذشته با همکاری تشکل های مردمی ستاد اربعین اقدام به برپایی مواکبی در شهرهای نجف، کاظمین، سامرا و کربلا شده که همه این مواکب به نام شهدای مدافع حرم بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه نیوز,

 

,

وی با بیان اینکه در این شهرها ظرفیت بالای 40 هزار نفری اسکان وجود دارد افزود: در سامرا 30 هزار پرس غذای گرم امسال همانند ادوار گذشته با کمک های مردمی ارائه می شود.

,

 

,

 دبیر ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی گفت: حدود 600 نفر از خادمین شامل تشکل های فرهنگی هستند که با هزینه های خودشان به مناطق مختلف مواکب اعزام می شوند و خدمات رسانی را انجام می‌دهند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه خادمین از ابتدای ماه صفر شروع به کار می کنند اما پذیرایی یک هفته قبل اربعین تا یک هفته پس از مراسم اربعین ادامه دارد افزود: کمک های مردمی با  همکاری ستاد بازسازی عتبات استان اقدام به جمع آوری کمک های مردمی در زمینه های مختلف شده است.

,

 

,

حجت الاسلام خداوردی تصریح کرد: نیاز به 50 هزار تخته پتو، 20 هزار متر موکت، امکانات پشتیبانی داریم که می‌توانند به نام موکب امام رضا(ع) با مجوزهای رسمی کمک های نقدی خودشان را ارائه کنند.

,

 

,

وی افزود: به دلیل اینکه از سال های ابتدایی هیچ کمکی از نهادهای مختلف نداشتیم و همه اقدامات مردمی بود، اعتقاد داریم مشارکت مردم و خدمات رسانی مردم در اربعین برای جهان اسلام مؤثر است.

,

 

,

دبیر ستاد مردمی اربعین خراسان رضوی گفت: در راهپیمایی اربعین انواع قومیت ها، کشورها و ادیان مختلف داریم و برای این شالوده جهان اسلام خدمات رسانی وظیفه اصلی است؛ در دستور اهل بیت(ع) آمده که اصل زیارت اربعین سفارش شده و دغدغه رهبر معظم انقلاب در مورد اربعین است.

,

 

,

وی افزود: نفس حضور در راهپیمایی اربعین دارای برکات زیادی از جمله نابودی و افول ریشه تکفیری ها شده لذا اگر حمایت های معنوی انجام نشود تنها به لحاظ سیاسی کاری است.

,

 

,

حجت الاسلام خداوردی با بیان اینکه بسیاری از خدماتی که دولتی ها به عنوان مسئولان ستاد اربعین باید انجام دهند مصوبه ملی و قانونی دارد اظهار کرد: ایجاد موقعیتی برای دریافت حمایت های معنوی مردم برای زائرین ضروری است که مسئولان نباید شانه خالی کنند و رفت و آمد برای حضور در این مراسم معنوی تسهیل شود.

,

 

,

وی افزود: امسال علاوه بر ارائه بسته های فرهنگی برای سنین مختلف، کمیته فرهنگی با حضور نخبگان فرهنگی استان تشکیل شده که از حضور اصحاب هنر و فرهنگ به صورت افتخاری استفاده می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
مسئول جلب مشارکت های مردمی ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: نفس حضور در راهپیمایی اربعین دارای برکات زیادی از جمله نابودی و افول ریشه تکفیری ها شده لذا اگر حمایت های معنوی انجام نشود تنها به لحاظ سیاسی کاری است.