همصدایی ترکمن‌‌های عراق در تحریم رفراندوم استقلال اقلیم کردستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،جبهه ترکمن‌‌‌های عراق  با تکیه بر قانون اساسی عراق و با توجه به غیرقانونی بودن رفراندوم ادعایی بارزانی و همچنین تلاش کردها برای برگزاری رفراندوم در شهر کرکوک، نشست خبری با حضور احزاب "ترکمن ائلی"، "حزب خلق ترکمن"، "جنبش وفا"، "اتحاد اسلامی ترکمانان" و "مجمع ملی ترکمن‌‌‌ها" ترتیب داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این نشست تمام احزاب و تشکل های ترکمنی با اجماع نظر از تحریم رفراندوم خبر داده‌‌‌اند.

,

 رهبر جبهه ترکمانی عراق ارشد صالحی، به همراه معاون جبهه ترکمانی عراق، حسن تورنا و نماینده مجلس محلی کرکوک، علی مهدی نسبت به بروز جنگ داخلی در پی برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم هشدار داد.

,

وی در ادامه افزود: امروز کارمندانی هستند که سال‌‌‌هاست از اداره اقلم کردستان حقوقی دریافت نکرده‌‌‌اند، زیرا وضعیت اقتصادی در اقلیم اسف بار است. ما به عنوان ترکمن‌‌‌های کرکوک، توزخورماتو، تلعفر و دیالی مجبور به تحمل این وضعیت نیستیم لذا تصمیم خود را گرفته‌‌‌ایم. ما به عنوان نمایندگان احزاب ترکمنی و با اجماع کامل در رفراندوم استقلال شرکت نخواهیم کرد.

,

ارشد صالحی در ادامه بیان داشت: مسئولین اقلیم برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات سیاسی داخلی، عقب ماندگی و بحران اقتصادی و برای خروج مقطعی از فشار افکار عمومی موضوع رفراندوم استقلال را مطرح کرده‌‌اند.

,

گفتنی است در این نشست برای تحریم عملی رفراندوم استقلال و ارتباط با مردم بر لزوم برگزاری نشست های مستمر با مردم تاکید شد.

,

انتهای پیام/

]
سیاستمداران ترکمن از احراب مختلف عراق رفراندوم برگزار شده در تاریخ 25 سپتامبر را که بنابر ادعای مسئولین اقلیم در کرکوک نیز برگزار خواهد شد تحریم خواهند کرد.