اشترمل، دهکده ای بدون یک نفر بیکار
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور، روز گذشته نخستین جشنواره مبل و منبت تویسرکان با اقدام خودجوش مردم این شهر و پیگیری مسئولان ارشد استانی و شهرستانی و با حضور کلانتری معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

اشترمل؛ روستایی که صنعت مبل و منبت آن می تواند برندی برای کشور باشد

, اشترمل؛ روستایی که صنعت مبل و منبت آن می تواند برندی برای کشور باشد,

« حمید کلانتری» معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: اشترمل؛ روستایی است که صنعت مبل و منبت آن می تواند برندی برای کشور باشد.

,

یک هزار روستا، یک هزار تعاونی

, یک هزار روستا، یک هزار تعاونی,

, ,

وی اظهار کرد: در سطح کشور طرح یک هزار روستا، یک هزار تعاونی را دنبال می کنیم تا علاوه بر آن که شاهد توسعه مناطق روستایی شویم، اشتغالزایی هم داشته باشیم و از ظرفیت های مناسب مبل و منبت دوشهر تویسرکان و ملایر می توان بهره های لازم را برد.

,

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: حتی می شوددراین استان از ظرفیت دو محصول دیگر سیب زمینی و سیر هم بهره لازم را برد و برای توسعه بیشتر ه منظقه متناسب با امکانات آن، از صنایع جانبی برای افزایش بهره وری استفاده کرد.

,

باید در طرح روستا تعاون، 65 هزار شغل ایجاد شود

, باید در طرح روستا تعاون، 65 هزار شغل ایجاد شود,

کلانتری عنوان کرد: در طرح روستا تعاون 65 هزار شغل باید ایجاد شود و در برآوردی که مجموعه اعتباراتی که کشوری برای ایجاد اشتغال روستایی در نظر گرفته شده در حدود 10 هزار میلیارد تومان است که رییس مجلس تصویب کرده و از مهرماه با نرخ 6 درصد سود عملیاتی می شود.

,

وی تصریح کرد: اولویت در این طرح با تعاونی ها است، اما  سایرین هم می توانند از این تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند.

,

اشترمل، دهکده ای بدون یک نفر بیکار

, اشترمل، دهکده ای بدون یک نفر بیکار,

, ,

«محمدمهدی مفتح» سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در حاشیه در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: از آنجا که گردوی تویسرکان و چوب آن مرغوب ترین نوع خود در کشور است، صنعت مبل و منبت و هنر دست این شهرستان هم جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است تا جایی که در روستاهایی همچون، سید شهاب، جییجانکوه و اشترمل عمده فعالیت شاغلان آن ها، هنر دست مبل و منبت است.

,

وی اظهار کرد: شناساندن توانمندی های تویسرکان با برگزاری چنین جشنواره ها و نمایشگاه هایی می توانمند گردشگران را به این شهر بیش از گذشته بکشاند و زمینه های اشتغال، تبلیغ و رونق اقتصادی شهرستان را ارتقاء ببخشد.

,

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه از معظل بیکاری در این شهرستان خبر دا و افزود: با این وجود خوشبختانه شاهد هستیم که در این روستا به واسطه هنر دیرینه مبل و منبت بیکار وجود ندارد.

,

فعالیت 50 بانونی منبت کار در اشترمل/"گلریز"، طرح منحصر به فرد هنر مبل و منبت تویسرکانی ها

, فعالیت 50 بانونی منبت کار در اشترمل/"گلریز"، طرح منحصر به فرد هنر مبل و منبت تویسرکانی ها,

, ,

«نعمت زاده» دهیار روستا نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از فعالیت اهالی روستای در 490 کارگاه تولید صنایع مبل و منبت خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد اهالی در این حوزه فعالیت دارند.

,

وی با اشاره به ظرفیت اصلی و منحصر به فرد روستای اشترمل در صنعت مبل و منبت، اظهار کرد: طرح "گلریز" مبل و منبت این روستا در کشور و حتی جهان منحصر به فرد است و توسط دستگاهی صنعتی قابل پیاده سازی نیست.

,

 

, ,

دهیار روستای اشترمل افزود: حضور 50 بانونی منبت کار در این روستا از دیگر توانمندی های آن است.

,

جشنوراه های روستایی، فرصتی برای نمایش توانمندی های روستاییان

, جشنوراه های روستایی، فرصتی برای نمایش توانمندی های روستاییان,

, ,

«میلاد فضلیان» یک فعال فرهنگی هم در حاشیه این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: انجام چنین جشنواره هایی با فکر و برنامه ریزی می تواند توانمندی های روستا را به نمایش گذاشته و زمینه ساز کارآفرینی و اشتغال آن منطقه شود.

,

وی اظهار کرد: این جشنواره به عنوان نخستین جشنواره روستایی؛ توانمندی های خوبی را به نمایش گذاشته است، اما بهتر بود و توجه می شد که این جشنواره با جشنواره گردوی تویسرکان همزمان نشود تا رقابتی کاذب به وجود نیاورد و بازدید کنندگان را سرگردان نکند.

,

به گزارش رودآور؛ امروز، 22 شهریور ماه هشتمین جشنواره گردو و همزمان نخستین جشنواره منبت و فرش دستباف تویسرکان کار خود را آغاز کرد و تا 24 شهریور ماه جاری پذیرای مهمانان، مسافران و گردشگران است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
اشترمل، دهکده ای است در تویسرکان، پایتخت طلای سبز ایران با 490 کارگاه کوچک و بزرگ تولید مبل و منب. به گفته مسولان این روستا یک نفر بیکار هم ندارد.