برگزاری مراسم شکرگذاری برداشت میگو در گمیشان برگزار می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ میگوی گلستان در کشور به لحاظ کیفیت و با توجه به شفافیت رنگ و نرمی گوشت منحصربفرد است، چرا که میتوان گفت که میگوی استان گلستان به یک برند تبدیل شده و علت آن استفاده از آب سالم دارای کلسیم، دما و شوری مناسب است که این آب در عملیات سنگین کانال‌کشی صورت گرفته در سال گذشته، مستقیم از دریا به مجتمع می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین, کاسب امین,

بر اساس این گزارش و با اشاره به مناطق 5 گانه کشور در تولید میگو، باید تصریح کرد که در سال 1395 یک میلیون و 70 هزار تن، تولید آبزیان کشور بوده است که از این میزان 455 هزار تن، معادل 45 درصد آبزی پروری بوده است.

,

به گزارش خبرنگار ما، از 5 واحد عمل آوری میگو در سطح استان گلستان ، تنها 3 واحد در حال حاضر فعال هستند که باید مسئولان امر به دو واحد دیگر نگاه ویژه تری داشته باشند.

,

همچنین، باید به این نکته هم اشاره کرد که گلستان در زمینه وزن میگو تولیدی رتبه نخست کشور را دارد و متوسط وزن میگو در کشور 14/5 گرم بوده در حالیکه میگو استان 16 گرم می باشد و این در حالیست که هنوز میگو در سبد خانوار قرار نگرفته و سرانه مصرف میگو در استان و کشور پایین است.

,

در همین راستا، رییس سازمان شیلات کشور به بهانه شرکت در آیین شکر گذاری برداشت میگو در گمیشان به استان گلستان سفر خواهد کرد.

,

این آیین در روز دوشنبه هفته آینده در تاریخ 27 شهریور ماه در شهرستان گمیشان واقع در غرب استان گلستان برگزار می شود.

,

گفتنی است، سایت پرورش میگو گمیشان، تنها مجتمع پاک کشور می باشد.

,

انتهای پیام/

]
با حضور رییس سازمان شیلات کشور، آیین شکر گذاری برداشت میگو در شهرستان گمیشان واقع در غرب گلستان برگزار می شود.