حادثه کربلا بزرگترین حادثه تاریخ بشیریت است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ امام جمعه شهر برازجان در خطبه‌های امروز نماز جمعه به روز مباهله اشاره کرد اظهار داشت: روز مباهله در روز 24 ذی الحجه رخ داد و در این روز پیامبر(ص) و برابر با 40 روایت از اهل سنت حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسن(ع) وامام حسین(ع) از از اهل بیت پیامبر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حجت الاسلام حسن مصلح در ادامه صحبت های خود درباره جشن عاطفه ها گفت: جشن عاطفه ها هر ساله به منظور جمع آوری کمک های مردمی به دانش آموزان بی بضاعت برگزار می شود و امسال نیز مانند دیگر سالهای گشته مردم در این زمینه کمک های خود را به این قشر فراموش نکنند.

,

وی به صحبت های رهبر معظم انقلاب در دیدار با مجمع  تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و بیان داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور امام بزرگوار و فراورده انقلاب است و در فرآیند اداره  مدیریت کشور تاثیر زیادی دارد و تفکرات امام(ره) باید کاملا بر مجمع تشخیص نظام حاکم باشد.

,

مصلح با مراسم کلنگ زنی بیمارستان 17 شهریور برازجان خاطر نشان شد: از وزارت بهداشت و درمان بخاطر تامین اعتبار بیمارستان 17 شهرویر تشکر و قدرانی می شود و امید است هرچه زودتر در این مدت مشخص شده کار ساخت آن به اتمام برسد.

,

وی به مسئله انتخاب شهردار برازجان توسط شورای شهر تاکید کرد: جای تقدیر از شورای شهربرازجان  بخاطر اتخاب شهردار امین و کاردست و دست پاک است و امید است از شهردار برگزیده در جهت کارهای عمران و آبادی حمایت کنند و اجازه دهند به امور زیر بنایی اساسی پرداخته شود.

,

به گزارش سپاس حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیر نیز با بیان اینکه امام حسین (ع) برای نماز به شهادت رسید اظهار داشت: باید واجبات را فدای مستحبات نکنیم و عزاداری‌ها را رقابتی نکنیم.

وی در این رابطه افزود: باید آداب عزاداری محرم رعایت شود و عزاداران حسینی با اخلاص به سوگواری بپردازند.

امام جمعه بندر دیر در ادامه بر اهمیت بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم خانواده ها از هم بپاشند.

وی با اشاره به نزدیک شدن هفته دفاع مقدس گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تحریک استکبار جهانی، صدام به ایران حمله و جنگ را آغاز کرد.

حسینی افزود:  رزمندگان ما با رشادت و فداکاری های خود، هشت سال از خاک میهن اسلامی کشورمان در مقابل دولت بعثی محافظت کردن و حتی یک وجب هم از این خاک را به بیگانگان ندادند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

به گزارش سپاس حجت الاسلام و المسلمین علی زاهددوست در خطبه های این هفته نماز جمعه دلوار اظهار داشت: با توجه به مولفه های مهم حادثه کربلا، بزرگترین حادثه تاریخ بشیریت است و باید محافل عزای سالار شهیدان پر شور و دارای معرفت افزایی عزادران  برگزار و نهایت استفاده شود.

,

وی افزود:  تاریخ بشیریت مدیون مجاهدت ها و خودگذشتگی های مرد بزرگ تاریخ  یعنی اباعبدالله الحسین (ع) است و همه ما باید این حرکت بزرگ تاریخی را الگوی خود بدانیم وپیرو واقعی این امام  معصوم باشیم.

,

امام جمعه دلواربیان داشت: مجلس عزای اباعبدالله الحسین باید به عنوان یک مدرسه ارزش های دینی و محل معرفت افزایی و بصیرت افزایی در تمامی کشور و در این منطقه تبدیل شود.

,

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم قیام امام حسین (ع) مسئله امربه معروف ونهی از منکر هست که همه ما به عنوان پیروان سیدالشهدا  باید ازاین فریضه در عمل احساس مسولیت کنیم.

,

زاهددوست با بیان اینکه در این هفته دو رویداد مهم دربخش دلوار اتفاق خواهد افتاد گفت: حوزه علمیه خواهران این شهر با تعداد 38 طلبه با اهداف اهمیت نظام خانواده در اسلام و اثرگذاری نظام خانواده  افتتاح می شود.

,

وی تصریح کرد: دعای  پرفیض ندبه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و اول محرم در روز جمعه ۳۱شهریورماه از شبکه سراسری در سالن شهید جمادی با حضور سخنران و مداح برجسته کشوری برگزار می شود.

,

 

,

امام جمعه موقت گناوه:

منابع طبیعی زمین های مردم را به نام دولت مصادره نکند

, امام جمعه موقت گناوه:

منابع طبیعی زمین های مردم را به نام دولت مصادره نکند
,
,
,



امام جمعه موقت گناوه در خطبه های این هفته گفت: مسئولین منابع طبیعی نباید زمین های کشاورزی مردم را که بعضی هم سند دارند و موروثی هستند را به نام دولت مصادره کنند و مواظب باشند در روستاها به زمین های مردم دست اندازی نشود.

حجت الاسلام عبدالعلی بدری افزود: اداره منابع طبیعی نباید با معارض شدن به زمین های کشاورزی دارای سند و موروثی برای مردم مشکل سازی کند.

وی اظهارکرد: مردم و بیشتر روستایی ها گلایه دارند که منابع طبیعی زمین های کشاورزی داری سند و موروثی را به نام آن اداره ثبت و ضبط می کند و دولت نیازمند آن نیست که برای بیلان کاری زمینی در روستایی مصادره تا به مردم و کشاورزان فشار وارد شود.

امام جمعه موقت گناوه تکریم و احترام به ارباب رجوع ضرورت دارد مسئولین تا میتوانند به مردم احترام کنندو هدف از خدمت به مردم و جامعه اسلامی را خشنودی خداوند قرار دهند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
نماز جمعه این هفته در شهرهای مختلف استان بوشهر با حضور باشکوه مردم برگزار شد.