آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان مرکزی برگزار شد+تصاویر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان مرکزی از ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه به میزبانی ساوه برگزار شد و نمایش «شاه لیرک» به کارگردانی «افق ایرجی» و نمایش «بدن مقدس» به کارگردانی «مهدی محمدی» با نظر هیئت داوران به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر, نارخبر, نارخبر,

شهرستان های استان با توجه به ظرفیتشان میزبان جشنواره ها می شوند

, شهرستان های استان با توجه به ظرفیتشان میزبان جشنواره ها می شوند, شهرستان های استان با توجه به ظرفیتشان میزبان جشنواره ها می شوند,

محسن شریفی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در  اختتامیه جشنواره تئاتر استان مرکزی در سالن سلمان ساوجی ساوه گفت: سعی داریم با سیاست تمرکز زدایی از مرکز استان، با توجه به ظرفیت های مختلف شهرستان ها، جشنواره‌ها را به شهرستان‌ها ببریم و همه مردم استان از برکات این اقدامات فرهنگی و هنری بهره‌ ببرند.

,

وی افزود: یکی دیگر از سیاستهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در برگزاری جشنواره ها، برون‌سپاری کارها است زیرا معتقدیم رسالت ما تامین زیر ساخت‌ها و  مقدمات برگزاری جشنواره است و اجرای جشنواره‌ باید به انجمن‌ها و موسسات فرهنگی هنری و نهادهای غیر دولتی باتجربه و کارنامه خوب در عرصه برگزاری جشنواره‌ها  سپرده شود.

,

شریفی بیان کرد: در جشنواره بیست و نهم هم تمرکز زدایی شده و در ساوه برگزار شد و هم جشنواره توسط خود فعالان فرهنگی و هنری اجرا شد.

,

هنرمندان خوبی در عرصه نمایش استان مرکزی وجود دارند

, هنرمندان خوبی در عرصه نمایش استان مرکزی وجود دارند, هنرمندان خوبی در عرصه نمایش استان مرکزی وجود دارند,

محمدرضا خاکی عضو هیئت داوران جشنواره تئاتر استان و از اساتید مطرح تئاتر کشور نیز گفت: استعدادهای هنر نمایشی خوبی در استان مرکزی وجود دارد که نیازمند حمایت، آموزش و سرمایه‌گذاری است و سرمایه گذاری در این عرصه موجب بالندگی هنر و فرهنگ می شود و بیهوده نیست.

,

وی افزود: هنر تئاتر بیشتر از هنرهای دیگر بخاطر خصوصیاتش تاثیرگذار و آینه ای از افکار و آرزوهای هر جامعه است.

,

خاکی با اشاره به نقاط ضعف جشنواره تئاتر در استان مرکزی بیان کرد: این هنر نیازمند زیر ساخت های لازم برای برقراری بهتر ارتباط با مخاطبان مانند سالن، نور و دکور است.

,

وی افزود: تئاتر برای ثمره دادن و بارور شدن بیش از همه چیز نیازمند صبر و استقامت است، در استان مرکزی، تئاتر مانند نهال به درستی کاشته شده است و با صبر و حمایت و مراقبت به یک درخت تنومند تبدیل می شود.

,

این داور جشنواره اظهار کرد: هنر بدون آموزش و بدون حمایت مادی و معنوی رشد نمی کند.

,

تئاتر، ابزاری برای انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری است

, تئاتر، ابزاری برای انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری است, تئاتر، ابزاری برای انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری است,

سیدمهدی حسینی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ساوه نیز گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی با توجه با سابقه فرهنگی و مزیت‌های هنری به میزبانی ساوه ضروری بود.

,

وی افزود: نمایش تئاتر، ابزاری برای انتقال مفاهیم فرهنگی و هنری است که می‌تواند در جهت احیای ارزش‌های اسلامی بکار گرفته شود که  در تئاتر استان مرکزی به خوبی مشاهده می‌شود.

,

حسینی بیان کرد: جشنواره های استانی فرصت خوبی برای حضور جوانان و هنرمندان در این عرصه برای کسب تجربه و آموزش است تا بتوانند مسائل روز جوامع و شهرها را با استفاده از ابزار هنر به نمایش بگذارند.

,

۹ نمایش از ۲۷ نمایش به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استان راه یافته بودند

, ۹ نمایش از ۲۷ نمایش به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استان راه یافته بودند, ۹ نمایش از ۲۷ نمایش به مرحله نهایی جشنواره تئاتر استان راه یافته بودند,

خداداد خدام  رئیس انجمن نمایش استان مرکزی و دبیر برگزاری جشنواره نیز گفت: ۲۷ گروه نمایشی در مرحله مقدماتی این جشنواره حاضر بودند که پس از اجرای عمومی در شهرهای خود، ۹ نمایش به مرحله نهایی مسابقه راه یافتند.

,

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری جشنواره بیست و نهم به میزبانی ساوه، فعال شدن و پویاتر شدن تئاتر بود.

,

خدام تصریح کرد: ادبیات نمایشی زمانی پیشرفت می کند که کمبودهای آن با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی بررسی و جبران شود.

,

وی ادامه داد: در جشنواره سی‌ام هم امیدواریم ، اجرای عمومی نمایش ها در شهرهای مختلف استان در طول سال ادامه یابد تا منجر به برگزاری یک جشنواره در سطح عالی شود.

,

, ,

گفتنی است هیئت داران پس از ارزیابی ۹ اثر نمایشی در بخش مسابقه، آراء و نتایج خود را در بخش‌های اقلام گرافیکی، طراحی نور، طراحی لباس، طراحی صحنه، ساخت و تولید موسیقی، بازیگری زن و مرد، کارگردانی و نمایش نامه نویسی نیز اعلام کردند.

,

گروه داوران در بخش کارگردانی با اهدای لوح تقدیر و وجه نقد،نمایش «برزخ تا سپیده دمان» را به کارگردانی « محمود جواد شریفی» حائز رتبه سوم کارگردانی ، «مهدی محمدی» کارگردان نمایش «بدن مقدس» را حائز رتبه دوم دانست و با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و وجه نقد از «افق ایرجی» به عنوان کارگردان رتبه اول در نمایش «شاه لیرک» تقدیر کردند.

,

گروه داوران همچنین لوح تقدیر، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار را برای رتبه نخست بازیگری مرد به بازیگر نمایش های «شاه لیرک» و «این مکان مجهز است به ...» به «پوریا رضایی» اهدا کرد و «رضا یونسی فرد»و «محمد جواد شریفی» نیز به طور مشترک به عنوان رتبه دوم بازیگری مرد و «خشایار فراهانی»  به عنوان رتبه سوم بازیگری مرد معرفی شدند.

,

در بازیگری زن نیز رتبه نخست به «نفیسه مهری» بازیگر نمایش از «برزخ تا سپیده دمان»، رسید و رتبه دوم به «شبنم عالی» بازیگر نمایش «بدن مقدس» و رتبه سوم به «الهه نادری» بازیگر نمایش ساوجی «برادرها می‌میرند» رسید.

,

در اقلام گرافیکی نیز گروه داوران به «روح اله یعقوبی» هنرمند ساوجی در بخش طراحان بروشور نمایش‌ «مشترک مورد نظر در دسترس نیست» و «حامد کاظمی» از اراک برای بروشور نمایش «بدن مقدس» لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا کرد.

,

, , , , , ,

انتهای پیام/

]
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان مرکزی از ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه به میزبانی ساوه برگزار شد و نمایش «شاه لیرک» به کارگردانی «افق ایرجی» و نمایش «بدن مقدس» به کارگردانی «مهدی محمدی» با نظر هیئت داوران به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافتند.