اولین همایش فعالان عرصه هیئت در استان همدان برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کورنگ ، اولین همایش فعالان عرصه هیئات مذهبی استان همدان دیروز 26شهریور با حضور متولیان برنامه های مذهبی در این استان و اساتید کشوری به صورت دوره ای و کارگاهی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کورنگ,

در ابتدای این همایش حاج مجتبی روشن روان مسئول بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان همدان با توجه به همبستگی و اتحاد نهاد ها وارگان های متولی مراسمات مذهبی در استان همدان اظهار داشت:خدا را شاکریم که بعد از گذشت چندین سال اتحاد بین متولیان برنامه های مذهبی در استان برقرار شد و امسال به لطف خداوند برنامه ای واحد با حضور کانون مداحان،بسیج مداحان،جامعه ایمانی مشعر و...جهت برنامه ریزی برنامه های مذهبی ماه محرم تشکیل دادیم.

,

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جبهه عظیم فرهنگی دشمنان علیه ارزش های دینی  افزود:امروزه دشمنان نظام با شکل دهی جبهه فرهنگی علیه این نظام در فکر ضربه زدن به ارزش های دینی  این نظام هستند و تنها راه مقابله با این جبهه هیئات مذهبی هستند.

,

روشن روان  هدف از برپایی از این همایش در استان را ایجاد جبهه ای متحد الهدف در استان و کشور دانست و اضافه داشت:یکی از اهداف مهم  جبهه  متحد مقابله با معضلات دینی و ضد دینی در جوامع است.

,

در ادامه این همایش سردار مهدی فرجی فرمانده تیپ 32انصارالحسین علیه السلام  استان همدان در خصوص  شرایط جنگ تحمیلی و جنگ سوریه گفت: متاسفانه بعضی از سینماگران ما جنگ را طوری دیگر جلوه می دهند در حالی که جنگ تلخ و شیرینی  را با هم دارد و جنگ بهترین بستر برای شور و نشاط رزمندگان است.

,

سردار مهدی فرجی استان همدان در خصوص وضعیت کشور سوریه تصریح کرد:الحمدالله امروز به همت نیروهای مقاومت و یاری خداوند 90درصد کشور سوریه آزاد شده است و من از شما می خواهم که در مراسمات امام حسین(ع)نیروهای مقاومت را دعا کنید تا مناطق آزاد شده حفظ شود.

,

وی با اشاره به شرایط پیش رو در سوریه برای نیروهای داعش ابراز امیدواری کرد:به همت و تلاش سربازان و نیروهای مقاومت تا پایان سال دنیا را از لوث وجود داعش  پاک خواهیم کرد.

,

وی با اشاره به فتنه های پیش رو در کشور و کشورهای اطراف اظهار داشت:دشمنان این نظام با مطرح کردن موضوعات مختلف اعم از کردستان عراق و بحث همه پرسی و کوله بران در فکر

,

سردار فرجی با در خطاب  به اظهارات  برخی مسئولین در خصوص برداشتن سایه جنگ از سر کشور گفت:سایه جنگ را شما از سر این کشور برنداشتید اگر شما می توانستید سایه بیکاری و رکود را از سر این نظام بردارید سایه جنگ را هیچ موضوعی از سر این نظام کم نکرد بلکه فقط خون شهیدان و مواضع و اقتدار مقام معظم رهبری  از سر  این نظام برداشته است .

,

در بخش دیگر این برنامه حجت الاسلام سید حسن مومنی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اتفاقات افتاده در واقعه کربلا  بیان کرد:هر چه در کربلا ما می بینیم عزت و اقتدار و حماسه  وعاطفه و عشق است جوانان ما گول شیاطینی که با ایجاد شبهه در فکر کمرنگ کردن حماسه و اقتدار هستند را نخورند.

,

وی با اشاره به مشکلات فضای مجازی اضافه داشت:برای مقابله با آسیب های فضای مجازی در شرایط کنونی  روضه های خانگی را احیا کنید.

,

سید حسن مومنی  درک پیام های  امام حسین علیه السلام در عاشورا را لازم دانست و گفت:اگر ما امروز پیامدهای مهم عاشورا را درک نکرده باشیم  و به آن ها نپردازیم امام حسین علیه السلام دوباره شهید شده است.

,

حربه کمرنگ کردن پیام های امام حسین علیه السلام و کمرنگ کردن نور امام حسین (ع) در جامعه کار دشمنان اسلام است و بدانید که تا زمانی که سایه روضه های حسینی بر سر این نظام است احدی نمی تواند ریشه های این نظام را سست کند و از سایه همین روضه ها محسن حججی ها به دنیا خواهند آمد وحیات قلوب شیعیان عالم به وجود امام حسین علیه السلام است.

,

انتهای پیام/

]
اولین همایش فعالان عرصه هیئات مذهبی استان همدان با حضور متولیان برنامه های مذهبی در این استان و اساتید کشوری به صورت دوره ای و کارگاهی برگزار شد.