نجات جان بیمار سکته حاد مغزی با تزریق تی پی ای
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، غلامعباس سبز افزود: سکته مغزی تا چند سال پیش سومین علت مرگ و میر در دنیا بود ولی اکنون در کشورهای پیشرفته با کمک اقدامات مناسب و درمان با داروی تی پی ای TPA به پنجمین علت مرگ و میر تنزل یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،, ,

وی با بیان اینکه متاسفانه سکته مغزی در ایران و کشورهای جهان سوم، دومین علت مرگ و میر است، گفت: درمان با داروی تی پی ای در کمتر از سه ساعت اول، بهبودی چشمگیر و قابل ملاحظه ای را در 36 الی 39 درصد بیماران به همراه دارد.

,

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان لازمه شروع درمان برای رهائی از مرگ را در بیماران سکته مغزی، رساندن فوری آنان به بیمارستان در کمتر از 2 تا سه ساعت دانست.

,

سبز تصریح کرد: عصر 21 شهریور خانمی 58 ساله با بی حالی شدید ,فلج اندام های فوقانی و تحتانی سمت راست بدن و ازبین رفتن قدرت تکلم به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج آورده شد که در همان بدو ورود توسط دکتر طهماسبی متخصص طب اورژانس ویزیت شد.

,

 وی ادامه داد:  با تشخیص سکته حاد قلبی به بخش سی تی اسکن فرستاده شد که بعد از تایید تشخیص اولیه  توسط دکتر بهره بر متخصص مغز و اعصاب, تصمیم به تزریق داروی تی پی ای گرفته شد که خوشبختانه تزریق با موفقیت و بدون عوارض جانبی به نتیجه رسید و در حال حاضر  فلجی  اندام های بیمار برطرف شده و بیمار به طور طبیعی تکلم می کند.

,

سبز درپایان  ضمن تشکر از زحمات  دکتر طهماسبی و دکتر بهره بر و مدیریت و پرسنل بیمارستان شهید بهشتی افزود: برنامه 724 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت استفاده از داروی تی پی ای در درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان های منتخب کشور در حال اجراست و در این مراکز به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته خدمات لازم برای درمان بیماران سکته حاد مغزی ارائه می شود.

,

انتهای پیام/

]
سرپرست معاونت درمان از انجام اولین تزریق داروی پی تی ای در استان و نجات جان بیمار در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج خبر داد.