بهشت گمشده اردکان کم کم جهنم می شود؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اردکان گویا؛ روستای سبز و کهن و بکر با سنگ نگاره هایی قدیمی، آسیاب آبی، کول های سفالی، منطقه جنگلی و بکر، قلعه کهن و بوکن های دست کند انجیر آوند نام این روستا را به بهشت گمشده ملقب کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اردکان گویا؛ ,

اما این روستای زیبا و قدیمی مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفته است، درختان سبز این روستا را کرم سرشاخه در حال از بین بردن است و بوکن های دست کند که می تواند بهترین مکان برای گردشگری باشد همچنان بدون بازسازی و توجه رها شده اند.

,

سنگ نگاره هایی که قدمت آن به بالای هفت هزار سال می رسد در ساخت و ساز های غیر قانونی در زیر خاک ها دفن می شوند. چشمه های روستا با سنگ تراشه هایی در سقف و بدنه، کول های سفالی که نشانه هایی از کوره های پخت آجر در آن وجود دارد، قرار گرفتن سه کول در هم و ایجاد شکل هندسی زیبا و قبرستان قدیمی این روستا که روزی میراث فرهنگی آن را از جاذبه های تاریخی مطرح کرد همه و همه در معرض خطر هستند و هیچ یک از مسئولین برای حفظ آن تلاش نمی کنند.

,

قلعه این روستا نیز گنجی در دل خود پنهان کرده است که هیچ یک از مسئولین حاضر به جستجوی آن نیستند و دفینه جوها هر روزه برای به دست آوردن این گنج آثار باستانی را تخریب می کنند.

,

حضور این آثار باستانی و طبیعی در این روستا می تواند وضعیت خوبی را برای گردشگری ایجاد کند اما متاسفانه هیچ اقدامی از طرف مسئولین برای بهبود وضعیت این آثار باستانی صورت نگرفته است و آثار باستانی به دست غارتگران تخریب شده و روز به روز از جمعیت روستا کاسته می شود.

,

امید است که چشمان مسئولین به این آثار و طبیعت باز شود تا آنچه را که تا بحال پابرجا مانده است را با بی توجهی از دست ندهیم.

,

انتهای پیام/

]
انجیر آومند، بهشت گمشده اردکان در سایه بی توجهی مسئولین در حال تخریب شدن است.