جمع آوری 140 میلیون تومانی زکات در مه ولات
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سیمای مه ولات، مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره ) شهرستان مه ولات در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت و جایگاه زکات بر اساس آیات و روایات گفت: اهمیت این فریضه واجب الهی حتی در کنار نماز و دارای باز خورد فردی و اجتماعی موثری در جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیمای مه ولات,

وی افزود: درشش ماهه سال 1396 حدود 150 میلیون تومانی زکات توسط ستاد احیای زکات و عاملین زکات در سطح شهرستان مه ولات جمع آوری شده است .

,

محمد مهدی علیزاده اظهار کرد: از این میزان مبلغ زکات 36 درصد در امر پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه مانند کمک در ساخت مسجد، غسالخانه،خانه عالم و 64 درصد نیز در امور محرومین مانند تهیه جهیزیه، مسکن محرومین و امور معیشتی آنها مصرف شده است.

,

وی بیان کرد:برای جمع آوری و فرهنگ سازی زکات در شهرستان انواع نصب  بنر و تابلو های تبلیغاتی در ورودی و داخل شهر فیض آباد انجام شده و همچنین جلساتی با کلیه روحانیون شهرستان در امر تبلیغات و فرهنگ سازی صورت گرفته که موثر بوده است .

,

علیزاده با اشاره اینکه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات دارای ثمرات مختلفی است، گفت: کمیته امداد با همکاری روحانیون اقدام به جمع آوری این میزان زکات کرده که امیدواریم با حضور بیشتردر بین مردم و تبلیغ چهره به چهره زکات پردازان، افراد بیشتری به پرداخت این فریضه واجب تشویق شده و محرومیت کاهش پیدا کند.

,

وی افزود: اعزام مبلغان دینی و روحانیون به روستاهای منطقه، گفت و گوی چهره به چهره با کشاورزان و باغداران، برگزاری نشست های شورای زکات، برگزاری مراسم های ویژه زکات و فعالیت های ترویجی توسط مبلغان آموزش دیده از جمله فعالیت های شورای زکات در شهرستان مه ولات بوده است.

,

رئیس کمیته حضرت امام خمینی مه ولات اظهار کرد: از اهداف مهم کمیته امداد در امر زکات کمک به مستضعفان و محرومین است و با توجه به آیات و روایات که پرداخت زکات موجب افزایش مال و ثروت و رونق آن شده و نپرداختن آن نیز موجب بی برکتی و کاهش ثروت می شود، بر این اساس باید با فرهنگ سازی صحیح این فریضه واجب الهی را در جامعه ترویج و مردم را تشویق و ترغیب کرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مه ولات گفت: مردم مه ولات در شش ماهه اول امسال یک میلیارد و 415 میلیون ریال زکات به نیازمندان کمک کردند.