۱۶۵ هزار تن انگور امسال در زنجان برداشت می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام اوجاقلو امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم اظهار داشت:  سطح باغات بارور انگور استان زنجان  ۱۶ هزار و ۲۷۹ هکتار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم,

وی تصریح کرد:  ۱۵ هزار و ۹۲۴ هکتار از این سطح باغات انگور آبی و ۳۵۵ هکتار مابقی باغات دیم را شامل می شود.

,

این مقام مسئول  با بیان اینکه بخشی از باغات انگور غیر بارور هستند، ابراز کرد: سطح باغات بارور و غیر بارور انگور در استان زنجان در مجموع ۱۶ هزار و ۶۳۴ هکتار است که  در حال حاضر سطح باغات غیر بارور انگور در استان نیز به ۵۴۹ هکتار می رسد که ۵۲۱ هکتار از این سطح آبی و ۲۸ هکتار مابقی مربوط به باغات دیم است.

,

وی خاطرنشان کرد:   ۲۲۰ هزار تن انگور طی سال گذشته از باغات استان برداشت شده است که امسال با کاهش تولید این محصول مواجه هستیم.

,

اوجاقلو از تولید ۱۶۵ هزار تن انگور طی سال جاری در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سرمازدگی باعث شد تولید انگور امسال نسبت به سال گذشته در استان کاهش ۲۵ درصدی داشته باشد.

,

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه همه ساله برداشت انگور در استان از مرداد ماه آغاز می شود، ابراز کرد:  برداشت این محصول تا اواسط مهر ماه ادامه پیدا می کند.

,

 

,

* زنجان جزو هشت استان نخست تولید کننده انگور در کشور

, * زنجان جزو هشت استان نخست تولید کننده انگور در کشور,

این مقام مسئول استان زنجان را از جمله استان های مهم تولید  کننده محصول انگور در سطح کشور دانست و گفت: استان از نظر سطح و تولید انگور جزو هشت استان نخست کشور به شمار می رود.

,

وی افزود: عسگری، بیدانه، یاقوتی، شاهانی، فخری و قره اوزوم ارقام انگور تولیدی در استان زنجان هستند که در  زمینه تولید کشمش نیز جزو رتبه های برتر کشوری بوده و سالانه به طور متوسط ۳۰ هزار تن کشمش در استان تولید می شود.

,

 اوجاقلو با بیان اینکهباغداران استان در حال حاضر اقدام به داربستی و ایستاده کردن ۵۵۰ هکتار از باغات انگور استان کرده اند ، تصریح کرد: ایستاده کردن باغات انگور به عنوان راهکار افرایش بهره وری و ارتقای سطح کمی و کیفی این محصول محسوب می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: با ایستاده کردن باغات انگور، میوه ها نور کافی دریافت کرده و به دلیل عبور جریان هوا از لای بوته ها، امکان انتقال بیماری ها از سایر باغات به حداقل می رسد.

,

اوجاقلو تاکید کرد:   ایستاده کردن باغات انگور در جلوگیری از شیوع بیماری سفیدک است که برای این منظور و کمک به باغداران آموزش های لازم توسط جهاد کشاورزی ارائه می شود.

,

وی ابراز کرد: سهولت انجام عملیات مختلف در سطح باغ از جمله برداشت آسان از دیگر مزایای ایستاده کردن باغات انگور است که با توجه به اهمیت موضوع، با برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی مختلف، آموزش های لازم به کشاورزان استان ارایه می شود.

,

لازم به ذکر است  عسگری، بیدانه، یاقوتی، شاهانی، فخری و قره اوزوم ارقام انگور تولیدی در استان زنجان هستند.

,

انتهای پیام/

]
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اعلام کاهش ۲۵ درصدی تولید انگور در استان گفت: پیش بینی می شود امسال ۱۶۵ هزار تن انگور تولید و برداشت شود.