مدرسه کودکان آسیب دیده بلال حبشی میزبان جشن شکوفه ها در گلستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست؛ زنگ آغاز سال تحصیلی شکوفه ها وغنچه ها در مدارس ابتدایی و پیش دبستانی های استان گلستان به صدا درآمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاس بیست,

آیین متمرکز این جشن صبح امروز در مدرسه بلال حبشی از مدارس حاشیه شهر گرگان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی  برگزارشد..

,

"محمدرضا وطنی" در این مراسم گفت: امسال 325 هزار دانش آموز درمقاطع مختلف سال تحصیلی در گلستان به مدرسه می روند

,

وی  افزود: از این تعداد 76 هزار در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی هستند که به تفکیک 39 هزار نفر پیش دبستانی و 37 هزار دانش آموز در مقطع اول ابتدایی تحصیل می کنند .

,

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: این دانش آموزان یک هزار و 330 مدرسه درس می خوانند.

,

وطنی با اشاره به  تقارن آغاز سال تحصیلی وآغاز ایام محرم ، بیان کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم از این تقارن ایام بهترین استفاده را داشته باشیم.

,

وی ادامه داد: خانواد ها باد کودکان خود را به مساجد  و تکیه ها همراهی کنند تا از کودیک با قرآن و ائمه معصومین آشنا شده و تربیت دینی شوند.

,

وطنی با تاکید حضورخانواده ها در  روندتحصیل فرزندان خاطرنشان کرد: خانواده در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش کمک کنند .

,

این مقام مسئول در خاتمه  اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم در مدارس و با کمک معلمان فرزندان ما با قرآن و اهل بیت بیشتر آشنا شده و انسان های خوبف شادابف با اخلاق، اهل علم و متعهدی به جامعه تحویل دهیم.

,

براساس این گزارش، این مراسم در مدرسه بلال حبشی واقع در بلوار الغدیر شهر گرگان در مدرسه ای حاشیه ای شهر و با بضاعتی اندک و با کمک «گروه خیریه کودکان کارهیرکان» متشکل از11 نفر که یکی از آنان معلم این دبستان است، برگزارشد.

,

در این مراسم "نصرالله کشیری" مدیرآموزش و پرورش به دلیل حضور در شورای اداری شهرستان در این مراسم حضور نداشت.

,

تفاوت عمده برگزاری اسن مراسم با سال گذشته همزمانی حضور مسئولان در مدارس دیگر بود که باعث شد مسئولان دانش آموزان را در سر کلاس ها همراهی نکنند .

,

گفتنی است، 90 نفر ازدانش آموزان این مدرسه از اتباع خارجی و مابقی از خانواده های آسیب دیده و کم درآمد هستند .

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: ۷۶ هزار دانش آموز کلاس اولی و پیش دبستانی در استان گلستان همزمان با سراسر کشور با برپایی جشن شکوفه ها برای اولین بار به مدرسه رفتند.