صادرات ۱۹تن فرش دستباف ایرانی به چین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، حمید کارگر با اشاره به آمارهای صادراتی فرش دستباف گفت: برپایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در سه ماه نخست امسال بیش از 19 تن فرش دستباف به ارزش بیش از 3 میلیون دلار به کشور چین صادر شده است و این کشور در رتبه پنجم خریداران فرش ایران قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
وی بهبود شرایط اقتصادی چین را عاملی دانست که موجب شده است، این کشور به یکی از بازارهای مهم فرش ایران تبدیل شود.
,
 
,
به گفته سرپرست مرکز ملی فرش ایران، چین در شرایط کنونی کشور در حال خروج از دایره تولیدکنندگان فرش دستباف است و خود به یکی از واردکنندگان فرش ایران تبدیل شده است.
,
 
,
وی به این نکته اشاره کرد که در یازدهمین نمایشگاه تخصصی فرش شینینگ، افزون بر حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف کشور، شاهد برگزاری آیینی ویژه با نام «روز ایران» خواهیم بود. 
,
 
,
این نمایشگاه هر سال با حضور کشورهای تولید کننده فرش در شهر شینینگ چین برگزار می‌شود و امسال نیز کشورهای ایران، هند، پاکستان، چین، افغانستان، نپال، ترکیه، قزاقستان و ترکمنستان در این رویداد مشارکت دارند.
,
 
,
یازدهمین نمایشگاه تخصصی فرش شینینگ از شانزدهم تا بیستم مردادماه در شینینگ چین برگزار می‌شود و مرکز ملی فرش ایران برنامه‌های خاصی برای نمایش فرایند تولید فرش در کنار انجام سخنرانی و فعالیت فرهنگی و هنری تدارک دیده است.
,
 
,
نمایشگاه تخصصی فرش شینینگ در غرب چین و در نزدیکی تبت برگزار می شود و پیش بینی شده است، حدود شش هزار بازرگان در این نمایشگاه شرکت کنند.
,
منبع: فارس
,
انتهای پیام/
,
 
]
سرپرست مرکز ملی فرش ایران با اشاره به افزایش صادرات فرش ایران به چین گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از ۱۹ تن فرش دستباف به ارزش بیش از ۳ میلیون دلار به چین صادر شده و این کشور در رتبه پنجم خریداران فرش ایران قرار گرفته است.