اخطار نمایندگان قطب صنعتی کشور به مسئولان کشوری برای حل مشکلات کارگری اراک
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اراک امروز؛ در خصوص مشکلات کارگری واحدهای تولیدی اراک گفت: متاسفانه علیرغم اینکه تاکنون جلسات متعددی را با وزیر صنعت، معدن و تجارت، سازمان خصوصی سازی، قائم مقام وزیر صنعت، شرکت کارگزاری بانک کشاورزی و ... در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی اراک داشته ایم، اما این جلسات اثر بخش نبوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

مقدسی به جلسه روز دوشنبه ۲۰ شهریور مسئولین استان مرکزی با شریعتمداری وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت اشاره ای کرد و افزود: علیرغم اینکه در این جلسه سه ساعت مشکلات واحدهای تولیدی استان خصوص هپکو و آذراب اراک بیان شدن ولی هنوز هیچ گشایشی حاصل نشده است.

,

وی با اشاره به اینکه کارگران واحدهای تولیدی هپکو و آذراب چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده اند ادامه داد: از مسئولین انتظار داریم به جای دست به دست کردن و فرصت دادن به افرادی که تلاشی برای حل مشکلات نمی کنند، تصمیمی ویژه را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی بیانیشند.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از وزیر صنعت انتظار داریم در جلسه ای فوق العاده تصمیمات اثر بخشی را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان بگیرد تا هر روز شاهد تجمعات کارگری نباشیم.

,

بی برنامگی دولت یازدهم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان/از دولت دوازدهم انتظار داریم

, بی برنامگی دولت یازدهم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان/از دولت دوازدهم انتظار داریم, بی برنامگی دولت یازدهم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان/از دولت دوازدهم انتظار داریم,

مقدسی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم تصمیم اساسی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی مشکل دار استان اندیشیده نشد افزود: از دولت دوازهم انتظار داریم با تصمیمات اساسی مشکلات این واحدها را برای همیشه مرتفع کنند.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در صورتی که مسئولین کشوری در خصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان اقدام نکنند از وظایف قانونی در مجلس شورای اسلامی برای برخورد با مدیران استفاده خواهیم کرد.

,

وی ادامه داد: از مسئولین انتظار داریم مصوبات را اجرایی کنند و صورت جلسه روی صورت جلسه نیاورند چرا که این اقدامات مشکل کارگران را حل نمی کند.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب مجلس شورای اسلامی گفت: از استاندار مرکزی انتظار داریم فورا به نهاد ریاست جمهوری بروند و تا مشکل حل نشده بر نگردند.

,

مقدسی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات نیازمند تصمیمات انقلابی است افزود: متاسفانه تا کنون اراده و تصمیم برای رفع مشکلات وجود  نداشته که این موضوع نگرانی کارگران را به همراه داشته است.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از کارگران هم انتظار داریم خیشت داری کنند خاطرنشان کرد: کارگران از طریق نماینده کارگران مشکلات خودشان را پیگیری کنند.

,

کریمی:

, کریمی:,

مراجع قضایی با تخلفات مالکان فعلی آذراب را برخورد کنند/ ظلم به کارگران اراک ادامه پیدا نکند

, مراجع قضایی با تخلفات مالکان فعلی آذراب را برخورد کنند/ ظلم به کارگران اراک ادامه پیدا نکند, مراجع قضایی با تخلفات مالکان فعلی آذراب را برخورد کنند/ ظلم به کارگران اراک ادامه پیدا نکند,

کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص تجمعات کارگران آذرآب گفتک عملکرد ظالمانه و غیر قانونی برادران پرنا در مالکیت شرکت آذرآب، این شرکت را با بحران مواجه کرده و باعث ظلم و اجحاف در حق کارگران شده است به طوری که ماه هاست کارگران این شرکت نتوانسته‌اند حقوقی دریافت کنند و خود و خانواده آنان در بحران به سر می برند.

,

وی با اشاره به جلسه تشکیل شده با وزیر صنعت و معدن، گفت: در این جلسه لزوم کوتاه شدن هر چه سریعتر دست این افراد از آذرآب را مطرح کردم و با پیگیری‌هایی که با حضور سیدمهدی مقدسی در این خصوص داشتیم قرار بود با برگزاری این مجمع، مدیران جدید شرکت توسط بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده شرکت انتخاب شوند.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در جلساتی که با مدیر عامل بانک کشاورزی برگزار شد بر این مسئله تاکید شد و روز یکشنبه نیز باتفاق دیگر نماینده اراک در جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان بورس خواستار حمایت این سازمان از اقدامات شرکت کارگزاری بانک کشاورزی برای برگزاری هرچه سریعتر و بهتر مجمع عمومی شرکت شدیم و قول مساعد در این رابطه داده شد. متاسفانه با اقدام غیرقانونی و حرکت زشت برادران پرنا در این جلسه، مجمع به تنش و اغتشاش کشیده شد و نماینده سازمان بورس مجبور شد جلسه را ترک کند و در نهایت جلسه لغو شد .

,

وی به اتفاقاتی که روز دوشنبه برای مجمع آذرآب افتاد، اشاره کرد و گفت: مطابق ماده ٩٥ قانون تجارت شرکت کارگزاری بانک کشاورزی از طریق سازمان بورس با هماهنگی بازرس قانونی آذرآب اقدام به دعوت مجدد مجمع عمومی این شرکت خواهد کرد و در روزهای آینده و احتمالا هفته آینده این مجمع مجددا تکرار خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان سازمان بورس و مراجع قضایی در استان که قبلا نیز بواسطه تخلفات مالکان فعلی شرکت به دنبال برخورد با آنان بودند می خواهیم که سریعتر در این خصوص اقدام کنند و اجازه ندهند این ظلم به اراک و کارگران آذرآب ادامه یابد

,

انتهای پیام/

]
مقدسی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات نیازمند تصمیات انقلابی است افزود: متاسفانه تا کنون اراده و تصمیم برای رفع مشکلات وجود نداشته که این موضوع نگرانی کارگران را به همراه داشته است.