مهار آتش سوزی در 14 هکتار از مراتع بخش کلیایی شهرستان سنقروکلیایی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمد افشاری مقدم در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت: از ساعت 20 شب گذشته آتش سوزی در اراضی کشاورزی روستای هفت آَشیان سنقروکلیایی که بصورت جار بوده است اتفاق افتاد و در حدود ۱۲ هکتار را در بر گرفت و به مراتع حاشیه اراضی کشاورزی سرایت و حدود 2 هکتار از مراتع را هم به کام خود کشید که به علت حضور سریع پرسنل منابع طبیعی طی عملیات 3 ساعته مهار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سهیل سنقر,

 

,

وی علت آتش سوزی را جارسوزی عنوان کرد و افزود : در خصوص جار سوزی ادارات ذیربط می بایست از مضرات آن و آسیب هایی که به محیط زیست و بویژه آلودگی هوا و نابودی مواد آلی خاک و میکروارگانیسم های آن کشاورزان را آگاه نموده و در حال حاضر می بایست برخورد قانونی با توجه به قوانین موجود انجام شود.

,

 

,

رییس اداره منابع طبیعی سنقروکلیایی بیان داشت: بخشداری محترم کلیایی از طریق اعزام خودرو آتش نشانی نقش موثری در اطفا حریق داشتند.

,

 

,

وی در ادامه تاکید داشت: برخورد قانونی با افرادی که جار سوزی می کنند از طرف ادارات مرتبط بویژه جهاد کشاورزی و محیط زیست و فرهنگ سازی در خصوص پیشگیری از این امر موضوع مهمی است که باید در دستور قرار گیرد.

,

 

,

افشاری مقدم خاطر نشان کرد: در صورت سرایت آتش از مزارع به اراضی منابع طبیعی اداره منابع طبیعی برابر قوانین مدون شده از جمله ماده ۴۷ و ۴۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع با متخلفین برخورد خواهد کرد.

,

 

,

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان سنقروکلیایی در پایان ابراز داشت: در سال جاری یک مورد شناسایی افراد متخلف انجام و پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

]
رییس اداره منابع طبیعی سنقروکلیایی از مهار آتش سوزی در 14 هکتار از مراتع بخش کلیایی شهرستان سنقروکلیایی خبر داد.