آیین سنتی «سیاهپوشان» در کاشمر برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر در این آیین سنتی که هر سال در شب آخر ماه ذی‌الحجه و یک شب مانده به شب اول محرم در محل حسینیه فاطمیه برگزار می‌شود، خدمتگزاران، مسئولان، هیأت‌های امناء و دست‌اندرکاران هیأت‌های مذهبی کاشمر در مراسمی سرشار از شور و شعور حسینی گرد هم جمع می‌شوند تا با وحدت و همدلی، آمادگی خود را برای برپایی باشکوه عزاداری دهه اول محرم اعلام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

در مراسم سیاهپوشان امسال جمع کثیری از دلدادگان و خدمتگزاران هیأت‌های مذهبی کاشمر حضور داشته و برنامه‌ها با قرائت آیات نورانی قرآن کریم آغاز شد.

,

سپس تعدادی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به ذکر مصیبت و بیان مناقب و فضایل حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش پرداختند.

,

آیین پرچم‌گردانی یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم بود که در محل حسینیه فاطمیه و در میان شور و اشتیاق حسینی شرکت‌کنندگان برگزار شد.

,

در این قسمت سه تن از مداحان مسن و پیش‌کسوت پیشاپیش حرکت کرده و به نوحه خوانی و چاوشی می‌پردازند و پشت سر آنان پرچم‌های متبرک حرم ائمه اطهار و نیز پرچم سیاه عزای امام حسین(ع) در میان جمعیت گردانده می‌شود.

,

پس از مراسم پرچم‌گردانی تعدادی از شرکت‌کنندگان لباس‌های خود را با لباس سیاه عزادارای امام حسین(ع) تعویض کرده و سپس به سینه‌زنی و نوحه سرایی می‌پردازند.

,

در انتها نیز یکی از سخنرانان مذهبی به بیان اهداف قیام امام حسین(ع) پرداخته و نکاتی را در مورد نحوه برگزاری صحیح مراسم عزادارای دهه اول محرم متذکر می‌شود و پس از پایان مراسم نیز شرکت ‌کنندگان بر سر سفره فیض و کرم سیدالشهداء مهمان می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
طبق سنت سال‌های گذشته آیین سنتی سیاهپوشان چهارشنبه شب در کاشمر برگزار شد.