۸.۵ میلیون تن گندم برای آرد خبازی ها نیاز داریم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "اسماعیل اسفندیاری پور" مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران در خصوص این خبر گفت: ۸.۵ میلیون تن گندم برای آرد خبازی ها نیاز داریم که این میزان از تولید داخل تامین می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی افزود: در سال ۹۱ نزدیک به ۷ میلیون تن گندم با قیمت هر تن ۳۸۵ دلار به کشور وارد شده است که این واردات موجب خروج ۲.۶ میلیارد دلار ارز از کشور گردید.

,

"اسفندیاری پور" تصریح کرد: متوسط خرید گندم از کشاورزان در سال های ۹۰ تا ۹۲ به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید و این در حالی است که متوسط خرید گندم در ۴ سال گذشته ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده که ۸۳ درصد رشد داشته است.

,

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در پایان به الزامات حمایتی در کشت گندم اشاره و اظهارداشت: توجه به سیاست گذاری درست در سطوح ملی، حمایت و پشتیبانی، درآمد مناسب برای کشاورز و پیگیری و پشتکار همه عوامل تولید گندم، می تواند در خودکفایی گندم به نتایج مطلوب تر بیانجامد.

,

انتهای پیام/

]
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که خبازان کشور نیازمند 8.5 میلبون تن گندم برای تامین آرد نانوایی های خود هستند، افزود:تمام این میزان آرد از داخل کشور تامین می شود.