برگزاری ویژه برنامه های ماه محرم برای گردشگران خارجی در یزد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران از برگزاری مجلس روضه و سخنرانی به زبان انگلیسی از پنجم ماه محرم در یزد خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سیدحسن حسینی در مصاحبه با یزدرسا اظهار داشت: این برنامه قبل از نماز مغرب و عشا در حسینیه پیر برج در ابتدای خیابان حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

, یزدرسا,

وی گفت: حجت الاسلام منیب یکی از روحانیون مسلط به زبان انگلیسی است که سال ها در لندن و برخی دیگر از شهرهای جهان به تبلیغ پرداخته، سخنرانی در این مراسم را بر عهده خواهد داشت.

,

حسینی با اشاره به حضور گسترده گردشگران خارجی در شهر جهانی یزد بیان داشت: گردشگران در هنگام حضور در یزد با دیدن حال و هوای عزاداری مردم حسینیه ایران برایشان سوالات بسیاری شکل می گیرد. با برگزاری چنین مراسمی علاوه بر عمق بخشیدن به اطلاعات این گردشگران از تشیع، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهداف قیام ایشان می توان شیعه حقیقی را از شیعه انگلیسی و اسلام ناب را از اسلام تکفیری ها و داعشی ها تفکیک کرد. در کنار این مراسم هم یک سری ویدئوهایی از عزاداری مردم یزد در مجموعه بافت تاریخی برای گردشگران به نمایش در می آید.

,

مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران تاکید کرد: هم اکنون با همکاری کمیته گردشگری مذهبی سازمان میراث فرهنگی برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن این مراسم به مسئولان مربوطه در هتل ها و آژانس ها اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است. همچنین حضور عموم مردم در این مراسم نیز بلا مانع است.

,

وی افزود: 8 سال است که گردشگری مذهبی در یزد جریان داشته و به این لحاظ برای سایر نقاط کشور الگو شده، به همین دلیل شهرهای دیگر نظیر اصفهان، شیراز، قم و کاشان نیز به گردشگری مذهبی رو آورده اند.

,

حسینی با اشاره به برنامه ریزی جهت بازدید گردشگران خارجی از مراسم عزاداری سنتی مردم یزد اعلام کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته گردشگران خارجی از مراسم زنجیر زنی، سینه زنی، پخت آش نذری، نخل برداری و شام غریبان مردم یزد در حسینیه شاهزاده فاضل، مسجد روضه محمدیه، مریم آباد و امامزاده سید جعفر(ع) بازدید خواهند داشت و در مراسم روزهای تاسوعا و عاشورای شهرستان های مهریز، تفت و اشکذر نیز حضور خواهند یافت.

,

وی خاطر نشان کرد: پیش از برگزاری این تورها گردشگران با حضور در جلسه ای با اباعبدالله الحسین(ع) و فلسفه قیام عاشورا آشنا می شوند ضمناً روحانیون مسلط به زبان انگلیسی همه جا با این تورها همراه خواهند بود.

,

انتهای پیام/

]
مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران از برگزاری مراسم ویژه روضه خوانی به زبان انگلیسی و بازدید گردشگران خارجی از مراسم عزاداری سنتی یزدی ها خبر داد.