جبران عقب ماندگی های عمرانی شفت نیازمند نگاه ویژه مدیران است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح شفت، محمدرضا محسنی در جلسه شورای ترافیک این شهرستان که با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه  نگاه به موضوع ترافیک باید کارشناسانه باشد، اظهار کرد: راه یکی از شاخص های توسعه و از مهمترین زیرساخت های عمرانی و گردشگری محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح شفت،,

وی با بیان اینکه جلسات شورای ترافیک شفت در بخش های مرکزی و احمدسرگوراب این شهرستان به صورت مداوم برگزار و مصوبات آن پیگیری می شود افزود: جبران عقب ماندگی های عمرانی شهرستان شفت نیازمند نگاه ویژه مدیران ذیربط می باشد.

,

فرماندار شفت  با اشاره به اینکه مجوز ساخت تقاطع غیرهم سطح ملاسرا توسط اداره کل راه و شهرسازی گیلان اخذ شده است، گفت: فاز نخست پروژه ملاسرا-شفت-زنجان به طول 12 کیلومتر در حد زیرسازی 1.6 کیلومتری باقی مانده است و نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

,

محسنی با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحران برف شهرستان شفت عملکرد مناسبی داشت افزود: روکش آسفالت ملاسرا-شفت نیازمند بازسازی است.

,

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه بخشی از تصادفات جاده ای این شهرستان مربوط به نامناسب بودن راه های ارتباطی است، بیان کرد:  فرهنگ سازی در کاهش حوادث جاده ای موثر است.

,

محسنی در ادامه سخنان خود بر تداوم ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها در سال تحصیلی جدید تاکید کرد و افزود: مناسب سازی و روشنایی مسیرهای رفت و آمد هیات های مذهبی در ماه محرم توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شفت پیگیری شود.

,

وی همچنین نصب دوربین های کنترل سرعت در محور شفت-سراوان را یکی از مطالبات شهرستان شفت برشمرد.

,

مدیرکل راهداری و حمل  و نقل جاده ای گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه راه های ارتباطی مراکز شهرستان ها به مرکز استان باید حداقل چهار خطه باشد، گفت: مسیر ملاسرا-شفت در پروژه جاده ارتباطی این شهرستان به زنجان چهارخطه درنظرگرفته شده است.

,

نازک کار با بیان اینکه راه اتباطی ملاسرا-شفت-زنجان به صورت راه اصلی و در دوفاز طراحی شده است، بیان کرد: راه روستایی برای اتصال چندین استان به یکدیگر مناسب نیست.

,

وی به مشکلات زیست محیطی این پروژه نیز اشاره و تصریح کرد: موافقت ماده 215 که یکی از ملزومات آن مسایل زیست محیطی است در گذشته اخذ شده است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز با بیان اینکه دوربین های کنترل سرعت در کاهش تصادفات رانندگی موثر است افزود: 108 نقطه در این استان برای طرح آشکارسازی در اولویت قرار گرفته اند.

,

وی به سفر اخیر استاندار گیلان به شفت نیز اشاره کرد و افزود : در روکش آسفالت مسیر ملاسرا-شفت در حال پیگیری است.

,

نازک کار در پایان سخنان خود نیز افزود: تابلوهای ورودی شهرستان شفت در محورهای اصلی طراحی شده است و به زودی نصب خواهد شد.

]
فرماندار شفت با اشاره به اینکه بخشی از تصادفات جاده ای این شهرستان مربوط به نامناسب بودن راه های ارتباطی است، گفت: فرهنگ سازی در کاهش حوادث جاده ای موثر است.