گوگرد بنزین مصرفی در حد استاندارد است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ایسنا، نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای  تهران عصر روز گذشته با حضور معاون عمرانی استانداری و به دبیری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و همزمان با شروع نیمه دوم سال در محل استانداری تهران  برگزار گردید. کیومرث کلانتری - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران- درباره این جلسه گفت: با توجه به ابلاغ قانون هوای پاک و از طرفی پیش‌بینی تمهیدات لازم همزمان با آغاز نیمسال دوم سال و در آستانه ورود به فصل سرما، کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران تشکیل جلسه داد. در این جلسه بنا به اظهارنظر نمایندگان نهادهای مسئول، بنزین توزیعی بطور روزانه توسط آزمایشگاه مسئول و معتمد مورد بررسی قرار می‌گیرد سپس وارد چرخه مصرف می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در خصوص موضوعات طرح شده در این نشست، با اشاره به اهمیت و ضرورت  تبیین و اجرای قانون هوای پاک اظهارکرد: این قانون یک قانون مترقی است و کشورهای پیشرفته هم قانون هوای پاک را در صدر برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده‌اند و به آن پایبند هستند.

,

کلانتری با بیان اینکه تغییراتی در برخی تکالیف قانونی دستگاه‌ها در این قانون صورت گرفته است، تصریح کرد: ۳۰ دستگاه بر اساس این قانون مسئولیت دارند و کلیه آن‌ها به وظایف قانونی خود آگاهی دارند که در این میان وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست،نظارتی است. عدم اجرای قانون جرم شناخته می‌شود و برای آن مجازات‌های قانونی در نظر گرفته شده است. بر این اساس مقرر شد کلیه دستگاههای مسئول ، گزارش عملکرد خود در خصوص تکالیف قانونی مربوطه را به دبیرخانه ارائه کنند.

,

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا تهران گفت: در شش ماهه نخست امسال  تهران ۱۶۵ روز سالم  و پاک و ۲۱ روز ناسالم برای گروههای حساس را تجربه کرد و ضرورت دارد موضوع سلامت مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه از پلیس خواسته شد تا برخورد قانونی کامل با خودروهای فاقد معاینه فنی، دودزا و کامیون‌های آلاینده را کماکان در دستور کار داشته باشد،اظهارکرد: در خصوص اعمال جریمه خودکار خودروهای فاقد معاینه فنی با توجه به کاهش سن معاینه فنی از ۵ سال به ۴ سال مقرر شد موضوع از طریق استقرار و بهره‌برداری این امر در سامانه سیمفا پیگیری شود.

,

کلانتری افزود: موضوع اختصاص اعتبار لازم برای پایش و اندازه گیری آلایندگی موتورخانه‌های ادارات، کارخانه‌ها و منازل مسکونی بزرگ مقیاس از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

,

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه پایش منابع ثابت در جهت کنترل و کاهش آلودگی هوای تهران در کنار منابع متحرک بسیار مهم است، اظهارکرد :در این راستا مقرر شد که پیش‌بینی لازم از سوی اداره کل استاندارد و با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام و موضوع در جلسه بعدی به طوری کامل بررسی شود.

,

وی افزود:از دیگر مصوبات این جلسه بررسی موضوع افزایش آلاینده ازن در هوای تهران در ۷ روز شش ماهه اول سال بود که مقرر شد سازمان هواشناسی این مسئله را بررسی کند و گزارش  تخصصی را در این خصوص را به دبیرخانه ارسال کند.

,

به گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران (سامات)دبیر کار گروه کاهش آلودگی هوای تهران در پایان گفت: رویکرد اصلی این کارگروه و محور دستور کارهای این جلسه بعد از این اساسا  در زمینه  قانون هوای پاک خواهد بود و انتظار می رود دستگاه‌ها اجرای تکالیف خود برابر این قانون را در اولویت قرار دهند.

]
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به بررسی کیفیت سوخت مصرفی در پایتخت در کارگروه کاهش آلودگی هوا گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه موضوع بنزن، گوگرد و ترکیبات آروماتیک بنزین بود که با تایید نمایندگان شرکت توزیع استان تهران، اداره کل استاندارد و شهرداری تهران وجود هرگونه گوگرد و بنزن بالای حد استاندارد در سوخت مصرفی تهران مردود شمرده شد.