برگزاری 48 دوره کلاس آموزشی مهارتی کشاورزی در سرایان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی سلیمانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرایان در گفتگو با سرایان بیدار گفت: در راستای توسعه دانش بهره برداران بخش کشاورزی و آشنایی کشاورزان با علم روز و رسیدن به اهداف توسعه پایدار و اقتصادی تر نمودن تولید با کاهش هزینه ها ۴۸ مورد  کلاس یکروزه  ،دوره مهارتی ،کارگاه ،همایش و بازدید آموزشی ترویجی در شش ماهه اول سال جاری در شهرستان سرایان برگزار گردید .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,

وی افزود: برنامه های آموزشی ترویجی این مدیریت بسیار متنوع و آموزنده که خوشبختانه در ۶ ماهه اول سال جاری با برگزاری ۳۰مورد کلاس آموزشی یک روزه ، ۴مورد دوره مهارتی ، ۱۰ کارگاه آموزشی ، ۳ مورد بازدید داخل استانی و یک  مورد بازدید خارج استانی بیش از  ۱۰۵۲ نفر روز آموزش انجام شده است و بهره برداران کشاورزی با موضوعات مختلف آموزشی شامل زراعت ، باغبانی ، حفظ نباتات ، دام و طیور ، مکانیزاسیون آشنا و توصیه های لازم را فرا گرفته اند .

,

مدیرجهادکشاورزی سرایان برگزاری نمایشگاههای توانمندی زنان روستایی از سوی اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و شرکت صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای زنان روستایی ریحانه النبی در نمایشگاه بین المللی تهران و برگزاری همایش تسهیلگران زن روستایی را از اقدامات زنان روستایی در این ۶ماهه برشمرد .

,

سلیمانی گفت : 4 دوره مهارتی در سرایان در شش ماه اول سال جاری برگزار گردید ه است.

,

وی هدف ازبرگزاری دوره های مهارتی را افزایش سطح دانش و اطلاعات فنی بهره برداران و توانمندسازی و بالا بردن مهارت و ایجاد توان و مهارت لازم برای اشتغالزایی بوده است .

,

مدیرجهادکشاورزی سرایان  اظهارکرد:بهره برداری از گیاهان دارویی ، پرورش زنبور عسل ، پرورش بلدرچین و پرواربندی از جمله دوره های مهارتی برگزار شده توسط مدیریت جهادکشاورزی سرایان می باشد . که در این دوره های مهارتی ۲۴۰  نفر روز آموزش های لازم را فراگرفتند و به شرکت کنندگان در دوره های مهارتی برگزار شده گواهینامه دوره مربوطه اعطا خواهد شد .

,

سلیمانی خاطرنشان کرد: دوره های مهارتی موجب پایداری در یادگیری می شود و برای انتقال مفاهیم به کشاورزان و آموزش آنان بروشور و نشریه های ترویجی بین کشاورزان توزیع گردیده است .

,

انتهای پیام/

]
مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرایان گفت: از برگزاری ۴۸ مورد دوره کلاس آموزشی یک روزه ،دوره مهارتی، کارگاه آموزشی و بازدید در شش ماه اول سال جاری دراین شهرستان خبر داد.