عشایر به عنوان بخشی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه بیشتر هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا حجت الاسلام علی کاروند در گفت و گو با رودآور، در حاشیه بازدید از اجرای طرح های قرآنی ماه مبارک رمضان در بین چادرهای عشایر شهرستان تویسرکان، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در بین عشایر طرح ملی تربیت حافظان قرآن برای فرزندان عشایر، مشاوره دینی، پاسخگویی به سؤالات شرعی و برگزاری گفتمان دینی در ماه مبارک رمضان در بین چادرهای عشایر اجرا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, رودآور,

وی به سرکشی از عشایر و اجرای برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان در بین عشایرنشین های تویسرکان اشاره کرد و افزود: عدم برخورداری از دفترچه های بیمه سلامت، عرضه علوفه به قیمت خارج از تعاونی توسط دلالان سود جو و کمبود آبرسانی به چادرهای ییلاقی عشایر را از مشکلات مردم عشایر در تویسرکان است که نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد.

,

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با تأکید بر اینکه عشایر در تولید گوشت قرمز، پشم و لبنات شهرستان سهم خوبی دارند و نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند، ابراز کرد: شهرستان تویسرکان از ۲۰۰ خانوار عشایری در قالب سه هزار نفر جمعیت برخوردار است می طلب مسئولان ذی ربط در راستای حل مشکلات آنان گام های مؤثری بردارند.

,

۲۰۰ گفتمان دینی ویژه ماه مبارک رمضان در تویسرکان برگزار شد

,

حجت الاسلام کاروند در ادامه با بیان اینکه گفتمان دینی ویژه ماه مبارک رمضان در مساجد، بقاع متبرکه و هیئات مذهبی شهرستان تویسرکان در حال برگزاری است، اظهار کرد: برگزاری گفتمان ها در ارتقای آموزه های دینی و باورهای مذهبی جوانان و نوجوانان بسیار موثر است.

,

وی افزود: در ماه مبارک رمضان از وجود مبلغان اعزامی، روحانیان مستقر، طرح هجرت و پاره وقت در برپایی گفتمان های دینی استفاده می‌شود.

,

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان محل برگزاری گفتمان های دینی را مساجد، هیئات مذهبی، محافل دینی به‌ویژه امامزاده ها و موسسات قرآنی نام برد و ابراز کرد: با توجه به استقبال مخاطبان، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای استفاده از این برنامه ملی و مذهبی است.

,

حجت الاسلام کاروند عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ گفتمان کارگاهی در طول ماه مبارک رمضان به همت ۱۰۵ مبلغ مقیم، اعزامی از شهرمقدس قم، روحانیان طرح هجرت، مستقر و پاره وقت اداره تبلیغات اسلامی در شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و ۷دهستان تابعه بخش های مرکزی و قلقلرود برگزار می‌شود.

,

فعالیت ۲۸۱هیئت مذهبی ویژه ایام ماه مبارک رمضان

,

وی همچنین از فعالیت ۲۸۱هیئت مذهبی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد و افزود: هم اکنون ۲۸۱ هیئت مذهبی ثبت شده در سطح شهرستان تویسرکان  با برگزاری جلسات قرآنی، گفتمان های دینی، پاسخ به شبهات مذهبی و کلاس های آموزش قرآن در سطوح مختلف عمومی وتخصصی  مشغول به فعالیت مذهبی و دینی تا پایان ماه مبارک رمضان هستن.د

,

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با بیان اینکه هیئات مذهبی بازوان اجرایی سازمان تبلیغات اسلامی هستند، گفت: با هماهنگی های انجام شده توسط شورای هیئات مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان فعالیت این هیئات به سمت برگزاری جلسات قرآن و برگزاری نشست های بصیرت افزایی جوانان ونوجوانان در زمینه مذهبی، سیاسی واجتمایی معطوف هست.

,

حجت الاسلام کاروند در ادامه از اجرای طرح قرآنی۱۴۴۸ویژه تابستان۹۳در سطح شهرستان تویسرکان خبر داد و ابراز کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد فضای قرآنی،آشنایی جوانان و نوجوانان با مفاهیم حیاتبخش کلام وحی وحفظ آیات موضوعی قرآن کریم و توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان تویسرکان است.

,

وی با بیان اینکه طرح قرآنی ۱۴۴۸ از ابتدای تیرماه در سطح شهرستان تویسرکان در حال اجراست، افزود: بیش از یک هزار نفر از مشتاقان کلام نور در سطح شهرستان از برنامه های قرآنی بهره مند شدند.

,

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان تصریح کرد: مؤسسات قرآنی بینات، نورالحکمه، نوالهدایه، کوثر، جامعة القرآن، موسسه قرآن و نهج البلاغه و چهار باب خانه قرآن شهری و ۹ باب خانه نور روستایی در تویسرکان، فرسفج و سرکان طرح قرآنی ۱۴۴۸ را در شهرستان تویسرکان اجرا می‌کنند.

,

بهره مندی بیش از ۱۰ هزار نوجوان و جوان از محافل و جلسات قرآنی رمضان امسال در تویسرکان

,

حجت الاسلام کاروند همچنین ازشرکت بیش از ۱۰ هزار نوجوان و جوان در محافل و جلسات قرآنی رمضان امسال در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: این محافل قرآنی در بیش از ۴۰۰ مسجد، حسینیه، هیئت مذهبی و بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

,

وی ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه در راستای انس بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با قرآن را ضروری دانست و گفت: بی تردید رشد و تعالی هر انسانی در گرو عمل به دستورات الهی است.

,

انتهای پیام/

]
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با تأکید بر اینکه عشایر در تولید گوشت قرمز، پشم و لبنیات شهرستان سهم خوبی دارند و نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند، خواستار توجه بیشتر به این قشر از جامعه شد.