معروف‌ترین زن انگلیسی عضو داعش، در سوریه کشته شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سالی جونز زن انگلیسی که در سال 2013 به همراه پسر کوچکش به سوریه گریخت و به داعش ملحق شده بود، توسط پهپادهای آمریکایی در مرز سوریه و عراق کشته شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رؤسای سازمان جاسوسی آمریکا به روزنامه انگلیسی سان گفتند، جونز در یک حمله هوایی هواپیماهای بدون سرنشین نزدیک مرز سوریه و عراق در ماه ژوئن کشته شده بود. منبعی به روزنامه سان گفت، نیروهای آمریکایی وقتی که سالی جونز سعی در فرار از رقه داشت، او را از بین بردند. 

,

, ,

احتمالا پسر 12 ساله وی نیز کشته شده است. روزنامه سان ادامه داد این زن فرزند خود را در بیشتر مواقع به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد. 

,

وی معروف‌ترین زن اروپایی است که با فریب یک جوان داعشی به سوریه رفت و به دلیل توییت‌هایش مشهور شد. جونز در انگلیس یک خواننده و نوازنده راک بود و بعد از سفر به سوریه و ازدواج با یک جوان داعشی به دلیل توییت‌هایش معروف شد. وی تصاویری با روبند در حساب تویتتر خود منتشر می‌کرد و جملات تهدیدآمیز می‌نوشت.

,

سالی جونز 50 ساله از بدترین تروریست‌های انگلسی به حساب می‌آمد و از طریق شبکه‌های اجتماعی در ماه رمضان از زنان گلاسو، لندن و کاردیف خواسته بود اقدام به حملات تروریستی در بریتانیا کنند.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
نیروهای آمریکایی خبر دادند، معروف‌ترین زن تروریست انگلیسی عضو داعش در حملات هوایی در مرز عراق و سوریه کشته شد.