ردیف کاردستی کاشت بذر در مازندران ساخته شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، جابر فغانی در گفت‌وگو با بلاغ، درباره ساخت ردیف کاردستی کاشت بذر، اظهار کرد: با استفاده از این دستگاه بذرها به صورت ردیف و با استانداردهای مشخص و تعین شده کاشته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, بلاغ,

وی افزود: این دستگاه طوری طراحی شده است که به ستون فقرات کشاورزان در حین کاشت بذر فشار زیادی وارد نمی‌شود و میزان کارائی کشاورزان برای کاشت محصولات افزایش پیدا می‌کند.

این مخترع مازندرانی که قبلا دستگاه بسته‌بندی سبزیجات را طراحی و ساخت، تصریح کرد: با این روش میزان خطا در کاشت بذر کشاورزی به شدت کاسته شده و بذر به اندازه مورد نیاز و تعیین شده در خاک فرو می‌رود.

فغانی با اعلام اینکه برای ساخت این دستگاه تاکنون 500 هزار تومان هزینه کرده است، گفت: در صورت حمایت و برنامه‌ریزی برای تولید انبوه قیمت دستگاه را تا 300 هزار تومان هم کاهش می‌دهم.

وی با بیان اینکه این دستگاه در حال ثبت است، اضافه کرد: پس از ثبت این محصول برنامه دارم که به صورت انبوه در استان تولید شود.

این مخترع مازندران در ارتباط با حمایت‌های مالی انجام شده از طرح بسته‌بندی مکانیزه سبزیجات، بیان کرد: سازمان بسیجی علمی و پژوهشی از این طرح بنده حمایت کرده و هزینه ساخت دستگاه تولیدی را به صورت بلاعوض در اختیارم قرار دارد.

فغانی خواستار حمایت جدی مسئولان از افراد نخبه و دارای ایده شد و تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته و یا در حال رشد بر روی ایده‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود و حتی دولت در سود یا زیان طرح شریک شده و در صورت موفقیت زمینه را برای تولید انبوه فراهم می‌کند.

وی در پایان گفت: بروکراسی اداری یکی از مشکلات جدی نخبگان در سطح کشور است، برای موفقیت و استفاده از ظرفیت نخبگان باید زمینه‌ای ایجاد شود تا بروکراسی اداری حداقل در طرح‌هایی که موفقیت آنها به اثبات رسیده است کاهش یابد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
مخترع مازندرانی ردیف کاردستی کاشت بذر را برای تولید صیفی‌جات ساخت، این دستگاه طوری طراحی شده است که به ستون فقرات کشاورزان در حین کاشت بذر فشار زیادی وارد نمی‌شود.