کابوس فوتبال خواب آشفته ورزش یزد را آشفته‌تر کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، تیم فولاد یزد تنها نماینده فوتبال استان یزد در لیگ آزادگان بخاطر کسب نتایج ضعیف در فصل گذشته این رقابت‌ها به لیگ دسته 2 باشگاه‌های کشور سقوط کرد. این تیم با کسب نتایج ضعیف و فقط30 امتیاز در مکان هفدهم جدول 18 تیمی لیگ آزادگان قرار گرفت و به لیگ دسته 2 سقوط کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

اما حضور این تیم در لیگ 2 هم دوام زیادی نداشت، چرا که خیلی زود بخاطر مشکلات مالی از گردونه رقابت‌ها حذف شد. در حالی که چند روز قبل قرار بود این تیم در چارچوب رقابت‌های لیگ دسته دو کشور با تیم شموشک نوشهر بازی کند اما از سفر باز ماند. این در حالی است که تیم فولاد قبل از آن در سه بازی گذشته خود، دو بازی را شکست خورده و یک بازی دیگر را در برابر حریف حاضر نشده بود.

,

سرپرست تیم فوتبال ترمه دستجردی(فولاد) در این رابطه گفت: بدهی‌های مالی تیم، منجر به صادر نشدن کارت برای بازیکنان و در نتیجه حاضر نشدن نماینده یزد در برابر حریف بود.

,

به گفته مجتبی بی‌طرف این تصمیم از سوی فدراسیون فوتبال و بر اساس نامه فیفا اتخاذ شد و حتی بازیکنانی هم که کارت بازی داشتند نیز نتوانستند بازی کنند.

,

تیم فوتبال ترمه دستجردی یزد که طی سال‌های گذشته با نام‌های مختلف در رقابت‌ها حاضر شده از نداشتن حامی مالی و همچنین ضعف مدیریت، رنج می‌برد.

,

هم‌اکنون هم این تیم بدهی‌های مختلف دارد که مهمترین آن بدهی 400میلیون تومانی به مربی خارجی و سابق این تیم است و بر همین اساس فیفا به تیم فولاد اخطار داده بود که برای حضور در ادامه رقابت‌ها باید بدهی خود را پرداخت کند.

,

, ,

عبدالرضا دستا رئیس هیأت فوتبال استان یزد چندی قبل در این رابطه گفته بود: مسئولیت تیم فولاد یزد که به وحدت یزد تغییر نام داد برعهده نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی است.

,

وی آن زمان اذعان کرده بود که با گذشت حدود 2 ماه از مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور و سقوط این تیم به دسته دوم هنوز هیچ خبری و برنامه‌ای برای حضور فولاد در لیگ 2 کشور وجود ندارد.

,

عبدالرضا دستا در مصاحبه‌ی دیگری با سایت خبری یزدامروز هم گفته بود: جناب موسوی در ابتدای امر در مصاحبه‌ای با سیمای استان از حضور تیم وحدت در لیگ دسته دوم  با هدف صعود به لیگ برتر تا سه سال آینده خبر داد اما پس از مدتی در مصاحبه با رادیو یزد از واگذاری سهام تیم به مردم و عدم وجود بودجه و امکان تیم‌داری صحبت کرده است.

,

دستا با اشاره به این مطلب که هیئت فوتبال بر اساس اساسنامه حق مداخله در امور باشگاه‌ها را ندارد تاکید کرده بود: به دلیل نگرانی‌های مردم و پیگیری‌های آن‌ها از هیئت فوتبال، با آقای موسوی صحبت کردیم که خود را قادر به پرداخت هزینه‌های تیم ندانست. حتی آقای موسوی پیشنهاد واگذاری باشگاه را به هیئت فوتبال  استان داد که ما هم از نظر قانونی  و هم از نظر بودجه قادر به انجام آن نیستیم.

,

همچنین پاکزاد مدیرعامل باشگاه ترمه دستجردی نیز در این رابطه گفت: متأسفانه هیچ مسئولی در استان دل درگرو این ورزش ندارد. کسی نیست که مشکلات اصلی فوتبال یزد را نداند. از همان ابتدای کار نیز تأکید کردیم که باید بدهکاران به تعهد خود پایبند باشند و بدهی‌هایشان را پرداخت کنند اما متأسفانه آقایان گوش شنوا نداشته و همین امر موجب وارد آمدن ضربه مهلک به بدنه فوتبال استان شد.

,

, ,

وی گفت: هیچ‌کس حاضر نبود برای روشن نگه‌داشتن چراغ فوتبال در یزد قدمی بردارد. دست‌های پشت پرده نظیر مسؤولین و متولیان سابق تیم و متولیان ورزش استان از همراهی با ما سرباز زده و با عدم پیگیری پرداخت بدهی‌ها کار را به‌جایی رساندند که فدراسیون ما را از حضور در مسابقات محروم کرد. متاسفانه بدهکاران، بدهی‌هایشان را پرداخت نکردند و مسئولان هم خود را به بی‌تفاوتی زدند. استان یزد بیش از چهار هزار کارخانه فعال دارد اما از عهده تیم‌داری در لیگ دو فوتبال کشور عاجز است، در یزد مسئولان اعتقادی به ورزش فوتبال ندارند و برای آن ارزشی قائل نیستند.

,

اما فوتبال یزد در حالی به این روز افتاده و در حال حاضر از این استان صرفا یک تیم آن هم در دسته سوم فوتبال کشور حضور دارد، که زمانی یزد در لیگ برتر هم نماینده داشت و تیم شهید قندی در فصل ۸۵-۸۴ در لیگ برتر فوتبال کشور حضور داشت.

,

عواملی مختلفی موجب شده تا فوبتال یزد به چنین روزهایی دچار شود اما به نظر می‌رسد در این بین، دو عامل تأثیر بیشتری دارد. اول عدم همکاری و تدبیر مسؤولان ارشد استان پیرامون این مسئله و دوم مدیریت ناپایدار بر تیم. این واقعیت تلخی است که در سال‌های اخیر در نوع عملکرد تیم فوتبال ترمه دستجردی یا به عبارتی وحدت و یا همان فولاد یزد می‌توان به وضوح آن را شاهد بود. 

,

انتهای پیام/

]
عواملی مختلفی موجب شده تا فوبتال یزد به چنین روزهایی دچار شود اما به نظر می‌رسد در این بین، دو عامل تأثیر بیشتری دارد. اول عدم همکاری و تدبیر مسؤولان ارشد استان پیرامون این مسئله و دوم مدیریت ناپایدار بر تیم.