بهره مندی 2200 روشندل زنجانی از خدمات بهزیستی زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدی قیداری امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان، به 23 مهر ماه روز جهانی عصای سفید اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزارو 200 روشندل زنجانی از خدمات بهزیستی استان زنجان استفاده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با بیان اینکه خدمات بهزیستی به روشندلان زنجانی بر اساس شدت معلولیت ها است، عنوان داشت: در کمیسیون ics شدت معلولیت ها مشخص می شود و روشندلان زنجانی بر اساس میزان معلولیت ها از خدمات بهزیستی بهزه مند می شوند .

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه هزینه های ایاب ذهاب،تحصیلی و ورزشی و غیره روشندلان توسط بهزیستی پرداخت می شود،تصریح کرد: در راستای مناسب سازی استان زنجان برای رفت آمد روشندلان اقداماتی انجام شده و ادامه دارد.

,

محمدی با اشاره به اینکه در استان زنجان نزدیک به 65 دانشجو تا سقف دکتری از هزینه تحصیلی و آموزشی بهزیستی زنجان استفاده می کنند، افزود: 80 درصد شهریه این دانجشویان توسط بهزیستی پرداخت می شود.

,

وی به تعداد روشندلان بر اساس شدت معلولیت اشاره کرد و ادامه داد: در استان زنجان 2 هزار و 200 روشندل وجود دارد که 381 نفر دارای معلولیت چشمی خفیف،671 نفر متوسط،844 نفر شدید و 442 نفر در سطح خیلی شدیدی هستند.

,

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مهمترین اقدام بهزیستی زنجان در راستای پیشگیری از معلولیت های چشمی اجباری کردم مشاوره ژنتیک است، اضافه کرد: در این مشاوره ژنتیک با غربالگریهای های انجام گرفته می توان از این معلولیت ها پیشگیری کرد.

,

محمدی با اشاره به اینکه بهزیستی نزدیک به 22 سال است که در اول آبان هر سال در راستای پیشگیری از تنبلی چشم توسط پایگاههای ثابت و سیار اقدامات موثری را انجام داده است، خاطرنشان ساخت: یک درصد از نابینایی مربوط به تنبلی چشم است که سالیان سال است که بهزیستی کودکان سه تا شش سال را غربالگری می کند.

,

انتهای پیام /

]
مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۲۳ مهرماه در تاریخ به روز جهانی نابینایان (روز جهانی عصای سفید) نامگذاری شده است، گفت: در استان زنجان دو هزار و ۲۰۰ روشندل تحت پوشش خدمات بهزیستی استان زنجان هستند.