صادرات جدیدترین محصولات جهانی از قدیمی ترین سوغات یزد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد آوا، با وجود اینکه اقتصاد کشور با مشکلات عدیده‌ای روبروست و رکود چندین ساله گریبانگیر تولید کنندگان شده است با این حال بسیاری از تولیدکنندگان و کارآفرینان در این وضعیت نیز از پای ننشستند و تمام تلاش خود را برای ادامه راه تولید به کار گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد آوا,

محمدرضا دهقان طزرجانی از تولیدکنندگانی است که از ده سالگی در کنار پدر خود در این عرصه پاگذاشت و اکنون توانسته با تکیه بر توان خود توانسته موقعیت خوبی را در بین دیگر تولیدکنندگان کسب کند و محصولات و فرآورده‌های کنجدی خود را علاوه بر دیگر استان‌ها به کشورهای خارجی نیز صادر کند.

,

پایه‌های این کارخانه تولید محصولات کنجدی با پشتوانه تجربه‌ای حدود نیم قرن در سال 42 با احداث کارگاه و فروشگاه توسط حاج حسین دهقان (پدر محمدرضا) بنا نهاده شد و به عنوان اولین تولیدکننده فرآورده های کنجدی به همراه محصولات دیگری از قبیل فالوده یزدی و انواع عرقیجات گیاهی و ... شروع به فعالیت کرد.

,

پس از سال‌ها رنج و تلاش، شیرحسین بزرگ در سال 77 در گذشت و فرزند بزرگ وی حاج محمدرضا دهقان که به سن 27 سالگی رسیده بود مسئولیت رشد و توسعه این واحد کارگاهی را تا سال 81 به عهده گرفت و از آن سال به بعد با برند شیررضا در زمینه تولید فرآورده‌های کنجدی فعال خود را شروع کرد و اکنون این محصولات مرزهای کشورهای آسیایی، اروپایی و عربی را درنوردیده است.

,

 

,

وی در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا گفت: ابتدا به روش سنتی محصولات کنجدی از جمله حلوا ارده را تولید می‌کردیم و چند مجتمع تولیدی فالوده، بستنی، آبمیوه و ... را نیز راه‌اندازی کردم و از سال 83 به بعد با توسعه کارخانه به تولید صنعتی حلوا ارده روی آوردیم.

, یزد آوا,

دهقان گفت: با تولید حلوا ارده به صورت صنعتی این فکر به ذهنم خطور کرد که محصول را با طعم‌های مختلف تولید کنیم و از این جهت از شیره انگور، توت، خرما و ... برای تولید حلوا ارده استفاده کردیم و سپس محصولات کنجدی دیگری از جمله کرم ارده، حلوا شکری، روغن ارده، روغن تصفیه کنجد، روغن بکر کنجد و ... با تنوع زیاد تولید شد.

,

وی ادامه داد: سال گذشته با راه اندازی فاز دوم کارخانه به مساحت یک هکتار در جوار کارخانه قبلی اقدام به تولید محصولات و بسته‌بندی آنها و صادرات به کشورهایی چون انگلیس، کانادا، عراق، مسکو، افغانستان و ... کردیم.

,

این تولید کننده موفق در استان یزد گفت: اکنون بیش از 55 نوع محصول و فرآورده کنجدی تولید می‌شود و در همه استان‌های کشور نماینده فعال داریم و تولیدات ما در هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های شهروند سراسر کشور به فروش می‌رسد و استقبال زیادی از آن می‌شود.

,

, ,

دهقان با اشاره به تولید محصولات کنجدی با هر ذائقه و طبعی افزود: در گذشته ارده را تنها با شیره و یا عسل مصرف می‌کردند ولی اکنون در این کارخانه ارده‌هایی قرمز، سبوس‌دار، سفید و غیره تولید می‌شود که می‌توان با قوطی‌های مکملی که در کنار آن وجود دار و حاوی شیره انگور، توت، مربا، گلاب و غیره است، مصرف کرد و مردم می‌توانند بنا به سلیقه و ذائقه خود آن را انتخاب کنند.

,

وی ادامه داد: در سال 82 تقریبا با 40 نیرو تولید محصولات کنجدی را شروع کردم و اکنون تقریبا  برای 300 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است و می‌توان گفت برای بیش از 500 نیرو در سراسر کشور نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

,

دهقان لطف خداوند و پشتکار خود را دلیل موفقیت خود در عرصه تولید دانست و افزود: در همه جا از مردم یزد به خوبی یاد می‌شود و برخی از یزد به عنوان شهر حلوا ارده نام می‌برند و تمام سعی ما این بوده که با تولید انواع محصولات کنجدی، بیشتر این شهر را معرفی کنیم و خاطره خوبی از یزد و یزدی‌ها در ذهن‌ها ماندگار بماند.

,

انتهای پیام/ 

]
تولید کننده فرآورده های کنجدی در یزد که تقریبا 35 سال است که به تولید فرآورده‌های کنجدی روی آورده است اکنون محصولات تولیدی وی به سراسر دنیا صادر می‌شود.